ایران ۲۰۱۳ گورستان وبلاگ نویسان است

یکشنبه, 5ام خرداد, 1392
اندازه قلم متن

Dr.Amir keyhan

تاریخ تمدنهای بزرگ جهان ثابت میکند که همواره جشنهای بزرگ ملتها با حضور قلم اندیشمندان آن جوامع صورت گرفته است.

نگاهی به انقلابهای مهم جهان نقش مهم نویسندگان و متفکران آن جامعه را در بیدارسازی عامه مردم به خوبی نشان میدهد.

با توجه به اینکه سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ نقش کلیدی و مهمی را در رقم خوردن نقشه سیاسی و جقرافیایی کشورهای خاورمیانه را بازی میکند بدون شک در کشوری مانند ایران با تمدن باستانی این مسئله بی نهایت مهم است که چگونه روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان در خارج از کشور با ملت ایران در داخل کشور هم صدا باشند.

آمارهای مستند حاکی از آن است که همسو با فعالین مطبوعاتی در داخل کشور و قلم بدستان توانای ایرانی در داخل زندانهای رزیم تعداد بیشماری از هموتنان در کشورهای پناه جو پذیر مشغول فعالیتهای وبلاگ نویسی جهت انهدام رزیم خونخوار و استبدادی جمهوری اسلامی هستند.

گزارشهای رسیده به دفتر کمیته گزارشگران و سازمان گزارشگران برون مرزی حاکی از آن است که رزیم فعالیتهای وبلاگ نویسان و فعالین مطبوعاتی را در سالهای گذشته در ترکیه یونان و کشورهای اروپایی کنترول میکند.

فرار دکتر بهمن توتونچی روزنامه نگار مستقل ایرانی به کردستان عراق. کشته شدن پدر سیروان عنایتی خبرنگار مستقل در ترکیه(آن هم به طرض مشکوکی). فشار رزیم بر خانواده خدیجه موهبتی (وبلاگ نویس حامی اقلیتهای مذهبی) و دیگر وبلاگ نویسان مانند (غلامرضا خواجوی) (شاهپور منبری) (شهاب شریفی) (میر مرتضی قمری) (یوسف آذرنیا) (محمد مهدی بردبار) زوج مسیحی: (ناهید هاشم پور و صادق فیضی دولت آبادی) همگی نشانگر نقض کامل حقوق بشر در ایران استبداد زده است.

ترور شهید محمد صابر ستاری و فرار اعضای خانواده آنها به ترکیه (نسرین علیزاده همسر شهید نامبرده و سامرند سامان و سارو) همه و همه دلایل محکمه پسندی هستند که رزیم ایران باید طی ماهها و سالهای آینده با کمک جامعه بین المللی سرنگون شود.

کمیته دفاع از وبلاگ نویسان ایرانی طی بیانیه ای به سازمان گزارشگران برون مرزی در فرانسه اعلام نمود: فشارهای رزیم و سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات و دیگر نهادهای وابسته به رهبر جمهوری اسلامی طی روزهاو هفته های اخیر به صورت مداوم به خانه های وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران یورش برده و به عناوین مختلفی مانند اقدام علیه امنیت ملی و توهین به مقدسات اسلام آنها را تحت فشار و شکنجه قرار داده اند.

گزارشات مستند پیرامون عدم آزادی مطبوعات در ایران حاکی از آن است که : (جیمز بوملیا) ریاست فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران جهان در بلزیک به شدت علیه دیپلماتهای ایران موضع گیری نموده است ودرچندین نوبت پیرامون نقض حقوق فعالین مطبوعاتی و روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان به خانم کاترین آشتون (مسئول دیپلماسی اروپا) و باراک اوباما و نیز آقای بان کی مون (دبیرکل سازمان ملل متحد) گزارشات جدیدی را ارسال نموده است.

بدون شک طی هفته های آینده دور جدیدی از برخورد با روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان آغاز خواهد شد که این شروع یک جنبش متفاوت در ایران (قلب خاور میانه) خواهد بود…

نوشته دکتر امیر کیهان
(دکترای آمار از دانشگاه مسکو روسیه)


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید