نفوذی ها در مهمترین نهادهای انقلابی، اعدام مردی که ۳ سال اطلاعات موشکی ایران را به امریکا میداد

جمعه, 7ام تیر, 1398
اندازه قلم متن

jasoos_062719.jpg

کلمه – گروه خبر: سال گذشته کلمه در گزارشی از بازداشت زن و شوهری خبر داد که برای آمریکایی ها جاسوسی میکرده و اطلاعات موشکی ایران و دیگر اطلاعات نظامی را می فروخته‌اند.

حال در چند روز گذشته خبرگزاری ها از اعدام سرهنگ سپاه “جمال حاجی زواره ” ۴۷ ساله که به اتهام جاسوسی برای سازمان اطلاعات آمریکا “سیا” در زندان بود خبر داده اند.

البته خبر مربوط به اعدام این سرهنگ هوافضا با شیطنت تنظیم شده و به شکلی نوشته شده بود که گویا او مشغول به کار در وزارت دفاع بوده است: “حکم اعدام جلال حاجی زوار کارمند قراردادی سازمان هوا- فضای وزارت دفاع که برای سازمان سیا و دولت آمریکا جاسوسی می‌کرد ، اجرا شد.” این درحالی است که سازمان هوا و فضا بین نیروهای مسلح از سپاه تا ارتش مشترک است.

طبق گزارشی که در همان زمان نیز کلمه منتشر کرد، این زن و شوهر هر دو وابسته به سپاه بوده و البته در این شبکه افراد دیگری وابسته به دیگر نهادهای انتصابی نیز حضور داشته اند که طبق اخبار رسیده آزاد شده اند و فقط زوار اعدام شده است.

حاج زوار سرهنگ هوافضای سپاه پاسداران بوده و گفته می‌شود تا زمان دستگیری در شهریور ۱۳۹۶ به مدت ۳ سال در ازای دریافت پول و گرفتن تابعیت آمریکا اطلاعات موشکی سپاه را به سازمان سیا می‌داده است.

همسر وی بنام “لیلا تاجیک” نیز که به همراه او دستگیر شده بود در دادگاه نظامی به ۱۵ سال زندان محکوم شد. او هم‌اکنون در زندان کچویی دوران محکومیت خود را طی می‌کند.

این زن و شوهر به مدت سه سال اطلاعات موشکی ایران، سکوهای پرتاب و نقشه های دقیق و محاسباتی موشک‌های شهاب را در اختیار سرویس جاسوسی ایالات متحده یعنی سازمان سیا قرار می داده‌اند.

این دو نفر حتی اطلاعاتی را نیز در خصوص کمک نظامی سپاه به حوثی های یمن در اختیار سرویس جاسوسی آمریکا گذاشته اند. این اطلاعات در ملاقات این زوج با افسر سیا در یکی از کشورهای عربی داده ‌شده است.

داستان بازداشت جاسوسانی که در نهادهای چون سپاه و یا وزارت اطلاعات و چند نهاد نظامی دیگر مشغول به کار بوده اند جدید نیست و پیش از این نیز بوده است. چند سال پیش راننده دفتر یکی از مقامات ارشد نظامی به اتهام جاسوسی برای اسرائیل اعدام شد. خبرها و شنیده‌های جدی حکایت از آن دارد که در سالیان اخیر مسئول میز اسرائیل در اطلاعات سپاه به اتهام جاسوسی برای اسرائیل دستگیر و پس از ماه‌ها بازجویی اعدام شده است.

اما نکته قابل تامل در این میان، پنهان کردن این قبیل مسائل و فرافکنی دستگاه های امنیتی وابسته به نهادهای نظامی است. درحالیکه آنان برای مقابله با نفوذ اقدام به بازداشت فعالان محیط زیستی و روزنامه نگاران و فعالان مدنی و اجتماعی چون نازنین زاغری و ارس امیری میکنند، جاسوسان واقعی در خود این نهادها اقدام به فروش اطلاعات نظامی کشور به بیگانگان می کنند و نهایتا پس از آنکه کار از کار گذشت بازداشت می شوند.

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.