احضار عضو شورای شهر تهران به خاطر انتشار ربنا با صدای یک زن در اینستاگرام

سه شنبه, 11ام تیر, 1398
اندازه قلم متن

ایران وایر

«محمدجواد حق‌شناس»، عضو شورای شهر تهران به خاطر انتشار «ربنا» با صدای زن در صفحه مجازی خود، به دادسرا احضار شد.

به گزارش رویداد۲۴، محمدجواد حق‌شناس، رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران و عضو شورای مرکزی «حزب اعتماد ملی» خردادماه، در شب‌های قدر، مناجات ربنا با صدای «لیلا تهرانچیان» را در اینستاگرام خود منتشر کرده بود. پس از مدتی، نیروهایی «خاص» به صفحه اینستاگرام حق‌شناس هجوم برده و با الفاظ رکیک، نسبت به انتشار این پست اعتراض کرده‎‎اند!

بنابراین گزارش، چند روز بعد رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران به دادسرای ناحیه ۲۱ ارشاد احضار شد.

حق‌شناس در نامه‌ای خطاب به «محسن هاشمی»، رییس و اعضای شورای شورای شهر تهران به تشریح ماجرای احضارش به دادسرا پرداخته است: «در مهلت مقرر، وکیل این‎جانب به دادسرا مراجعه کرده و پس از طرح موضوع، بازپرس مربوطه اعلام می‌دارد که این‏جانب شخصا می‌باید مراجعه کنم و ضمنا لازم است وثیقه‌ای نیز به همراه داشته باشم و مقرر می‌شود در روز سه‌شنبه تاریخ ١١ تیرماه ساعت ٨و دقیقه٣٠ در دادسراى ارشاد حاضر شوم.»

 او تاکید کرده است در تاریخ ۱۱ تیرماه در دادسرای ناحیه ۲۱ ارشاد حاضر خواهد شد اما امکان تامین هرگونه وثیقه را نخواهد داشت: «برخی دوستان آگاه و مطلع معتقدند این احضار در تداوم احضارهای قبلی سایر همکاران، از ‌جمله خانم‌ها “فخارى”، “خداکرمى” و آقاى “میرلوحى” و پرونده‌سازی و تحت فشار قرار دادن اعضای شورا است(همان وعده‌اى که جناب “علوى” در اولین دیدارشان با شورا مطرح کردند).»

پیش از او، «محمود میرلوحی» و «ناهید خداکرمى»، دو عضو شورای شهر تهران بهمن سال گذشته به دادسرا احضار شده بودند. ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان از خداکرمی به اتهام «تشویق مردم به بی حجابی» شکایت کرده بود. «محمدباقر قالیباف» هم شاکی میرلوحی بود. شهردار وقت تهران او را به «تشویش اذهان عمومی» و «توهین و نشر اکاذیب» متهم کرده بود.

«الهام فخاری» نیز خرداد سال گذشته با شکایت «مهدی ذاکری»، مدیر مسوول سابق روزنامه «همشهری» به دادگاه فرهنگ و رسانه‎ احضار شد. او به عنوان رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در راستا شفاف‌سازی، طرح تحقیق و تفحص از عملکرد اجرایی موسسه همشهری در سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۶ را پیشنهاد کرده بود. ضرورت شفاف‌سازی کارنامه عملکرد مالی و هم‌چنین ابهام در ضرورت و چگونگی و استخدام‌های سال ۱۳۹۵ در موسسه همشهری از مهم‎ترین دلایل ارایه این طرح تحقیق و تفحص بود. 
به گزارش اسکان نیوز، در زمان اعلام پیشنهاد تحقیق و تفحص از همشهری اعلام شد تا رسیدن به صحن علنی شورا شهر تهران، خبرها حکایت از تحت فشار قرار دادن الهام فخاری برای منصرف کردن و پس گرفتن پیشنهادش داشته‎اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.