مخالفت با اعزام محمد بنازاده امیرخیزی، زندانی سیاسی سالخورده به بیمارستان

پنجشنبه, 13ام تیر, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – محمد بنازاده امیرخیزی، زندانی سیاسی سالخورده محبوس در زندان رجایی شهر کرج با وجود تاکید پزشکان مبنی بر انجام آزمایش بیوپسی و احتمال ابتلا به سرطان پروستات، از اعزام به بیمارستان و رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است.  درخواست های مکرر این زندانی که از پارگی مینیسک پا نیز رنج می برد با بی توجهی مسئولین زندان و دادستانی مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد بنازاده امیر خیزی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج علیرغم بیماری از اعزام به بیمارستان و دریافت خدمات درمانی مناسب محروم مانده است.

این در حالی است که به گفته پزشک بیمارستان مدنی کرج، وی مشکوک به بیماری سرطان پروستات بوده و سریعا باید تحت آزمایشات تخصصی تشخیصی و بیوپسی پروستات قرار گیرد. با توجه به کهولت سن وی و اینکه انجام بیوپسی پروستات نیازمند استراحت بعد از آزمایش است درخواست انجام بیوپسی در بیمارستان خارج از زندان و مرخصی استعلاجی صورت گرفته است. با این حال این موضوع با مخالفت دادستان مواجه شده است.

علاوه بر ابتلا به بیماری پروستات، این زندانی دچار مشکلات ناشی از پارگی مینیسک پا نیز هست، همچنین در دوران زندان به مشکلات عصبی از نوع اختلال خواب و فراموشی مبتلا شده است.

در ارتباط با پارگی مینیسک پای آقای امیرخیری نیز از مدتها پیش درخواست‌های مکرر وی مبنی بر مراجعه به ارتوپدی و انجام فیزیوتراپی جهت درمان، با بی توجهی مسئولان زندان رجایی شهر و دادستانی مواجه شده است.

لازم به یادآوری است محمد بنازاده امیرخیزی، در تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۵، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت شده بود و در آذرماه ۹۶ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده از بابت اتهامات “اقدام علیه امنیتی ملی از طریق هواداری از سازمان مجاهدین خلق، اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام” به ۱۱ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به شهرستان نیک شهر در استان سیستان و بلوچستان  محکوم شد. این حکم در تیرماه ۹۷ در مرحله تجدیدنظر نیز عینا تایید شد.

آقای امیرخیزی ۷۳ سال دارد و پیش تر نیز در ۹ آذرماه سال ۸۸ توسط ماموران امنیتی در محل کارش دستگیر و به اتهام کمک مالی به سازمان مجاهدین خلق به ۵ سال حبس محکوم شده بود که پس از تحمل حبس در آبان ماه ۱۳۹۳ از زندان آزاد شده بود.

گفتنی است که با وجود تغییر دادیار ناظر بر زندان رجایی شهر، اعزام زندانیان سیاسی و امنیتی محبوس در این زندان به مراکز درمانی خارج از زندان کماکان با محدودیت روبرو است. هرانا پیشتر در گزارشی جدیدترین لیست و آخرین وضعیت زندانیان بند سیاسی زندان رجایی شهر کرج را منتشر کرده بود.

این خبرگزاری پیش از این نیز از ادامه محرومیت دسته جمعی زندانیان سیاسی بیمار رجایی شهر کرج از دریافت خدمات درمانی خبر داده و به شرح وضعیت بیماری این زندانیان پرداخته بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.