داستان اختلالهای اخیر در سایت ایران لیبرال

جمعه, 14ام تیر, 1398
اندازه قلم متن

حسن بهگر

۱۹ ماه می امسال سایت ایران لیبرال به سبب اخلال در آن از فعالیت بازایستاد. ای میل های سایت هک شده بود و بخش به روزرسانی سایت از کار افتاده بود.

وقتی این شد، سیل نامه های تهدیدآمیز سرازیر شد که سایت شما را به سایت پورنو وصل خواهیم کرد و آبروی شما را خواهیم برد مگر اینکه ۴۰۰۰ دلار بیت کویین پرداخت کنید و از این خزعبلات.

اول دلم به حال این دزدهای ناشی سوخت که به کاهدان زده اند. چرا آخر این بدبخت ها به سایت این آقازاده ها و وابستگان به مؤسسات مختلف نئوکان ها سر نزده اند که فرضاً بابت یک سایت حقوق بشری که سالی ماهی عکس یک زندانی می گذارند و بابت آن  خروارها پول تلکه میکنند. راست آمده اند یقه ی ما را گرفته اند که آه نداریم با ناله سودا کنیم. فکر کرده اند چون مطلب زیاد داریم، لابد پولمان هم از پارو بالا میرود.

 خوب که فکر کردم، دیدم بعید است هکرها اینقدر ناشی باشند که چیزی به این روشنی را نبینند و  بین پیغمبران جرجیس را پیدا کنند و فکر کنند ما از تمکن مالی برخورداریم. هدفگیری سیاسی است و برای اینکه نتوان آنرا به همین صورت به اطلاع عموم رساند، آمده اند به کار رنگ دزدی معمولی زده اند.

 ما از سال ۲۰۰۴ تا به امروز، شب و روز با کمترین امکانات و بدون گرفتن کمک مالی از مؤسسه های معلوم الحال، بی وقفه در راه آزادی ایران و دفاع از منافع ملت ایران کار کرده ایم. کار نه به این معنا که مثل بسیاری، سایت «خواندنیها» درست کنیم و گلچینی از خبرها و یا مقالات دیگران  را بگذاریم و بعد هم ادعا کنیم که سایت داریم. طی این سال ها، ما انبوهی از مقالات و کتاب ها را تولید و ترجمه کرده ایم. خط فکری ما روشن و معلوم بوده و تغییری هم نکرده است. ما طی این سال ها دو مفهوم را با تمامی اعتباری که شایستهُ آن هستند، وارد فضای سیاسی اپوزیسیون کرده ایم: یکی لیبرالیسم و دیگری لائیسیته. لیبرالیسم یعنی آزادی و آزادیخواهی را از ناسزا به یک ارزش تبدیل کرده ایم و لائیسیته را هم با پایمردی به همه شناسانده ایم و برای همه روشن کرده ایم که کلید حل مشکلات رابطهُ سیاست و مذهب در ایران، لائیسیته است و بس. این اگر فقط  و فقط همینها نتیجه رنج و زحمات این سال ها و صرف عمر گرانمایه باشد بدان مفتخریم، چون میدانیم که در حد توانمان به ایران و ایرانیان خدمت کرده ایم.

اکنون سایت با کوشش دوستان و علاقمندان دوباره به کار افتاده است. باری تصورم بر اینست که اخاذی  صورت ظاهر قضیه است و هکرها هرکه باشند، از فعالیت ایران لیبرال خشنود نیستند و شاهدیم که ما تنها قربانیان این اخلالگری ها نیستیم. دفاع از آزادی و از مردم ایران، به مذاق برخی خوش نمیاید و تاب شنیدن اینگونه حرفها را ندارند.

 و لی همهُ این اراذل و اوباش باید بدانند که این راه را ادامه خواهیم داد و ایستادنی در کار نیست. میرویم تا به هدف برسیم و شما را هم به حساب نمیاوریم. این هم بیت کوین شما، بروید و خوش باشید.

۳۰ ژوئن ۲۰۱۹

از: ایران لیبرال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.