حکم ۶ ماه انفصال از خدمت محمدحسین سپهری تایید شد / سند

دوشنبه, 17ام تیر, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – هیات تجدید نظر رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش حکم ۶ ماه انفصال از خدمت محمدحسین سپهری، فعال صنفی معلمان اهل مشهد را تایید کرد. این حکم در اسفندماه سال گذشته توسط هیئت بدوی تخلفات اداری آموزش و پرورش خراسان رضوی علیه وی صادر شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه جلسه هیات تجدید نظر رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار و حکم ۶ ماه انفصال از خدمت وی را تایید کرد.

محمدحسین سپهری در تاریخ ۱۰ بهمن‌ماه سال گذشته طی ابلاغیه‌ای مطلع شده بود که تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و باید ظرف مدت ۱۰ روز دفاعیه کتبی خود را به هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری مشهد ارسال کند.

هیئت بدوی تخلفات اداری آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در تاریخ ۱۹ اسفندماه آقای سپهری را از بابت اتهام “حضور در تحصن‌های غیرقانونی، ترک خدمت در خلال ساعات موظف اداری و توهین به رهبری” به ۶ ماه انفصال از خدمت محکوم کرد.

دلیل صدور این حکم علیه آقای سپهری مشارکت وی در تحصن سراسری معلمان در تاریخ ۲۲ و ۲۳ آبان‌ماه سال گذشته عنوان شده و از آن به عنوان “حضور در تحصن غیرقانونی” یاد شده بود.

گفتنی است در تاریخ ۲۲ تا ۲۳ مهرماه و ۲۲ تا ۲۳ آبان ماه و ۱۲ تا ۱۴ اسفندماه ۹۷ فرهنگیان بسیاری از استان‌های کشور دست به تحصن زده و ضمن خودداری از حضور در کلاس‌های درس خواستار برآورده شدن مطالبات صنفی خود شده بودند.

لازم به ذکر است که آقای سپهری بر اساس ابلاغیه‌ای که از بابت یک پرونده دیگر در تاریخ ۲۸ اردیبهشت‌ماه سال جاری دریافت کرده بود، مورخ ۱ خردادماه در شعبه ۹۰۳ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد حاضر شد.

در این جلسه بازپرسی اتهامات “تشویش اذهان عمومی، توهین به رهبری، ارتباط با یک از گروه‌های مخالف نظام، تحریک فرهنگیان برای شرکت در تجمعات غیرقانونی و فعالیت تبلیغی علیه نظام در فضای مجازی” علیه آقای سپهری مطرح شده بود.

لازم به ذکر است که محمد حسین سپهری در دبیرستان‌های شهر مشهد درس فیزیک تدریس می‌کرد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.