تعلل در رسیدگی پزشکی؛ محمد ابراهیمی جهت اعزام به بیمارستان به زندان ارومیه منتقل شد

چهارشنبه, 19ام تیر, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – روز جاری محمد ابراهیمی، زندانی محبوس در زندان نقده، جهت اعزام به بیمارستان به زندان ارومیه منتقل شد. وی دچار نقص عضو در ناحیه پا بوده و طی دوران بازداشت به دلیل شکستگی پای مصنوعی دچار عفونت پیش رونده در قسمت سالم پا شده است. طبق تشخیص پزشک به علت تعلل در رسیدگی و درمان نیاز به جراحی مجدد و قطع قسمت عفونی دارد. محمد ابراهیمی دیماه ۹۶ توسط نیروهای امنیتی در پیرانشهر بازداشت و نهایتا بابت اتهام “همکاری با یکی از گروه های مخالف نظام” با اعمال ماده ۱۳۴ به سه سال و نیم حبس قابل اجرا محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه‌شنبه ۱۸ تیرماه ۹۸، محمد ابراهیمی، زندانی محبوس در زندان نقده، جهت اعزام به بیمارستان به زندان ارومیه منتقل شد.

یک منبع مطلع با اشاره به معلولیت آقای ابراهیمی به گزارشگر هرانا گفت: “پیشتر آقای ابراهیمی به دلیل عارضه ای در ناحیه پا تحت عمل جراحی قرار گرفته و یکی از پاهایش را از زیر زانو از دست داده و از پای مصنوعی استفاده می‌کند. پای مصنوعی آقای ابراهیمی طی زمان بازداشت شکسته و قسمت سالم پای وی آسیب دیده است. به دلیل شرایط نامناسب بهداشتی محل نگهداری، پای ایشان دچار ضایعات مکرر و عفونت شده و  به علت عدم رسیدگی پزشکی سیر بیماری و زخم های ایجاد شده تاکنون ادامه پیدا کرده است”.

وی در ادامه افزود: “پس از مدتها تعلل در رسیدگی به علت پیشروی عفونت، وی باید مجددا تحت عمل جراحی قرار گرفته و قسمت عفونی پا از بالای زانو قطع شود. روز جاری با اعزام آقای ابراهیمی به بیمارستان موافقت شده است و به این منظور او را از زندان نقده به زندان ارومیه منتقل کرده اند”.

محمد ابراهیمی روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه ۹۶ توسط نیروهای سپاه در پیرانشهر بازداشت و پس از تحمل یک ماه بازداشت در بازداشتگاه سپاه ارومیه به زندان نقده منتقل شده بود.

محمد ابراهیمی، ۵۱ ساله فرزند احمد از اهالی روستای کهنه‌لاجان پس از تحمل حدود یک سال بازداشت از سوی شعبه ١٠٢ دادگاه کیفری ٢ پیرانشهر از بابت اتهام “همکاری با یکی از گروه های مخالف نظام” به حبس محکوم شده و با اعمال ماده ۱۳۴ سه سال و نیم آن قابل اجرا خواهد بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.