مرگ یک زندانی محبوس در زندان ارومیه در سایه عدم رسیدگی پزشکی

شنبه, 22ام تیر, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – یک زندانی محبوس در زندان ارومیه، روز دوشنبه به دلیل سهل انگاری بهداری و مسئولان زندان و عدم رسیدگی پزشکی جان خود را از دست داد. گفته می شود فوت وی به دلیل خراب بودن دستگاه شوک قلبی بهداری زندان اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۱۷ تیرماه ۱۳۹۸، یک زندان محبوس در زندان ارومیه به دلیل عدم رسیدگی پزشکی جان خود را از دست داد.

هویت این زندانی “اشکان مهریوش” توسط هرانا احراز شده است. وی از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر در بند ۱۵ زندان ارومیه تحمل حبس می‌کرده است.

بر اساس اطلاعات دریافتی از یک منبع مطلع، اشکان مهریوش به دلیل ایست قلبی به بهداری زندان منتقل شده است، اما به دلیل خراب بودن دستگاه شوک قلبی بهداری امکان شوک وارد کردن و بازگرداندن وی وجود نداشته است.

با این حال در گزارشی که مسئولین زندان در خصوص مرگ این زندانی تنظیم کرده‌اند، دلیل مرگ وی “مصرف بیش از حد مواد مخدر” مطرح شده است. این امر اعتراض افسر نگهبان یکی از بندهای زندان ارومیه را به دنبال داشته و به مسئولین زندان گفته است: “چرا قصوری که از سوی زندان صورت گرفته را گردن زندانی می‌اندازید”.

لازم به ذکر است که به دنبال مرگ اشکان مهریوش، آقای جدیدی، مسئول بازرسی اداره کل زندان‌های استان آذربایجان غربی به همراه مسئول حفاظت و رئیس بهداشت اداره کل به زندان ارومیه رفته و در مورد دلیل مرگ وی تحقیق کرده‌اند.

گفته می‌شود در این بازرسی، علی شیخلو، رئیس شعبه دوم، قاضی چابک، رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب و قاضی پرونده اشکان مهریوش نیز حضور داشتند.

موارد فوت زندانیان به دلایل مشابه، مساله جدیدی نیست و پیش از این نیز بارها اتفاق افتاده است، اما مسئولین بازرسی سازمان زندان ها در این رابطه هیچ اقدامی نکرده اند.

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.