امیر رامین فرد، جهت تحمل حبس بازداشت و به زندان منتقل شد

یکشنبه, 23ام تیر, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – امیر رامین فرد، شهروند اهل تبریز صبح امروز پس از مراجعه به واحد اجرای احکام دادگستری تبریز بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان این شهر منتقل شد. این شهروند تبریزی پیشتر توسط دادگاه انقلاب این شهر به دو سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۲۲ تیرماه ۱۳۹۸، امیر رامین فرد که پیشتر به دو سال زندان محکوم شده بود جهت تحمل حبس به زندان تبریز منتقل شد.

آقای رامین فرد به همراه سه تن دیگر به نام‌های سینا زیرک قراملکی، احمد ندرخانی و علی ندرخانی در تاریخ ۷ تیرماه سال گذشته توسط نیروهای اداره اطلاعات تبریز بازداشت و پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

گفته می‌شود این افراد در زمان بازداشت در اداره اطلاعات و زندان تبریز از ملاقات و تماس با خارج از زندان محروم بوده‌اند.

این شهروند تبریزی در تاریخ ۷ آبان‌ماه ۹۷ توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری و از بابت اتهام “توهین به رهبری” از طریق سوزاندن و تخدیش عکس به دو سال حبس تعزیری محکوم شد که بر اساس دادنامه صادره با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، اشد مجازات یعنی دو سال از این حکم قابل اجرا است. این حکم نهایتا در اسفندماه سال گذشته توسط دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی عیناً تایید شد.

امیر رامین فرد با نگارش نامه‌ای نسبت به انتقالش به زندان هشدار داده و با اشاره به مرگ‌های مشکوک زندانیان سیاسی در زندان‌های ایران اعلام کرده است که مسئولیت هر گونه اتفاقی که طی مدت تحمل حبس برای وی بیافتد به عهده حاکمیت خواهد بود.

او همچنین در این نامه خواستار اعزام هیئت‌های بی‌طرف بین‌المللی به زندان‌های ایران برای بررسی وضعیت زندانیان شده است.

تصویر نامه امیر رامین فرد


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.