توحید امیرامینی و کیانوش اصلانی جمعا به ۱۴ سال حبس محکوم شدند

یکشنبه, 23ام تیر, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – حکم کیانوش اصلانی و توحید امیر امینی، دو فعال ترک (آذربایجانی) که جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آنها اوایل تیرماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود ابلاغ شد. بر اساس این حکم توحید امیر امینی به ۹ سال و کیانوش اصلانی به ۵ سال حبس محکوم شدند.  این دو شهروند از اسفندماه سال گذشته در زندان اوین و در بازداشت بسر می برند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۲۲ تیرماه ۱۳۹۸، حکم کیانوش اصلانی و توحید امیر امینی، دو فعال ترک به آنها ابلاغ شد.

بر اساس این احکام که توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری صادر شده است، توحید امیر امینی از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” جمعا به ۹ سال حبس و کیانوش اصلانی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” به ۵ سال حبس و دو سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی محکوم شده‌اند.

همچنین کیانوش اصلانی از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” که در جلسه دادگاه علیه وی مطرح شده بود، تبرئه شده است.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات کیانوش اصلانی و توحید امیر امینی در تاریخ ۲ تیرماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود.

این دو شهروند در تاریخ ۲ اسفندماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شده‌اند. گفته می شود بازداشت این شهروندان در جریان فعالیت‌های خیابانی روز جهانی زبان مادری صورت گرفته است.

کیانوش اصلانی قوجه بیگلو در فروردین ماه سال جاری و توحید امیر امینی نیز مدتی بعد به بند ۴ زندان اوین منتقل شده‌اند.

آقای اصلانی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران دانشگاه آزاد تهران و آقای امیر امینی نیز به علت اشتغال ساکن شهر تهران بوده است.

توحید امیرامینی دارای سوابق متعدد فعالیت و بازداشت است، از جمله می توان به بازداشت او در مراسم قلعه بابک و همین طور محاکمه او به دلیل روشن کردن شمع برای حادثه دیدگان قطار تبریز-مشهد اشاره کرد.

وی همچنین پیشتر بابت دو مورد اتهامی جداگانه در خصوص اعتراض به برنامه تلویزیونی فیتیله که بسیاری معتقد بودند در آن به ترک‌های ایران اهانت شده است و همین‌طور نمایش یک پلاکارد در حمایت از عباس لسانی، دیگر فعال مدنی دربند به مجموعا ۶ ماه حبس و شلاق محکوم شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.