امید خاکی در زندان دیزل آباد کرمانشاه دست به اعتصاب غذا زد

جمعه, 28ام تیر, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – امید خاکی، زندانی سنی مذهب زندان دیزل آباد کرمانشاه، از روز شنبه ۲۲ تیرماه دست به اعتصاب غذا زده است. اعتصاب غذای این زندانی در اعتراض به بی توجهی مسئولین زندان و رد درخواست آزادی مشروط وی صورت گرفته است. آقای خاکی که در حال سپری کردن سومین سال از محکومیت خود در این زندان است، دو سال گذشته را به صورت تنبیهی در بند بیماران عفونی این زندان در کنار زندانیان جرائم عمومی نگهداری شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امید خاکی، زندانی زندان دیزل آباد کرمانشاه از روز شنبه ۲۲ تیرماه ۱۳۹۸، در اعتراض به رد درخواست آزادی مشروط و بی توجهی مسئولین زندان به شرایط وی دست به اعتصاب غذا زده است.

این زندانی سنی مذهب که به دلیل تبلیغ باورهای خود به حبس محکوم شده است، برخلاف مقررات آیین‌نامه داخلی سازمان زندان‌ها، در بند بیماران عفونی این زندان در کنار زندانیان جرائم عمومی نگهداری می‌شوند.

امید خاکی، فرزند حسن، توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب کرمانشاه به ریاست قاضی مرادی به ۴ سال حبس محکوم شده است. او پیش از انتقال به زندان دیزل آباد، مدتی را در بازداشتگاه اداره اطلاعات واقع در میدان نفت کرمانشاه به سر برده بود. آقای خاکی خود را مبلغ مذهبی معرفی می کند و محکومیت خود را هم در چارچوب همین فعالیت می‌داند.

وی که هم اکنون در حال سپری کردن سومین سال محکومیت خود در این زندان است از حدود دو سال قبل به صورت تنبیهی به همراه تعدادی دیگر از زندانیان عقیدتی به بند ویژه بیماران عفونی و زندانیان جرائم عادی منتقل شده است.

هرانا پیشتر گزارش کرده بود مسئولان زندان و ماموران امنیتی، زندانیان جرائم عمومی را علیه این زندانیان تحریک کرده و زمینه‌های تنش و درگیری را بین آنان ایجاد کرده‌اند. تعدادی از این زندانیان سنی مذهب در چند نوبت تاکنون مورد ضرب شتم شدید قرار گرفته‌اند.

گفتنی است امید خاکی به همراه ۳ تن دیگر از این زندانیان پیشتر نیز در اعتراض تبعید به بند بیماران عفونی در این زندان دست به اعتصاب غذا زده بود، اما مسئولان زندان هیچ توضیحی بابت این انتقال به آنان ندادند و تغییری در وضعیت آنان ایجاد نکردند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.