اعتصاب غذای مصطفی سبزی و قادر سلیمی در زندان ارومیه

چهارشنبه, 2ام مرداد, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – مصطفی سبزی و قادر سلیمی دو زندانی سیاسی-امنیتی در زندان ارومیه از امروز سه شنبه دست به اعتصاب غذا زده اند. این دو زندانی که اتهامات و محکومیت های متفاوتی دارند با طرح مطالبات جداگانه ای که عموما در مورد استیفای حقوق خود است اعلام اعتصاب غذا کرده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه ۱ مردادماه ۹۸، مصطفی سبزی، زندانی زندان ارومیه دست به اعتصاب غذا زد.

اعتصاب غذای آقای سبزی در اعتراض به مخالفت مسئولین با درخواست انتقال وی به زندان ماکو، محل سکونت خود صورت گرفته است.

مصطفی سبزی در خردادماه سال ۹۳ بازداشت و در شعبه یک دادگاه انقلاب با “عضویت در یکی از گروه های مخالف نظام” بدون داشتن وکیل مدافع به ۱۵ سال حبس محکوم شده است.

حکم حبس این زندانی در دیوان عالی کشور نیز تائید شده است.

گفته می شود طی ۲ سال گذشته مکررا با درخواست انتقال وی به زندان ماکو مخالفت شده است.

همچنین یک زندانی دیگر به نام قادر سلیمی نیز در اعتراض به عدم موافقت با درخواست آزادی مشروط وی و همچنین عدم انتقال به زندان بوکان دست به اعتصاب غذا زده است.

این زندانی اهل بوکان در تیرماه سال ۹۶ بازداشت و توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام “عضویت در گروه های سلفی” به ۵ سال حبس تعزیری محکوم و این حکم توسط شعبه ۱۳ دادگاه تجدیدنظر نیز عینا تائید شده است.

از روز گذشته نیز “بشیر پیرماوانه” و “رحمی تورگوت، شهروند تبعه ترکیه” در زندان ارومیه در اعتراض به مخالفت مسئولین زندان با درخواست های آنان مبنی بر اعزام به مرخصی و آزادی مشروط  دست به اعتصاب غذا زدند.

بسیاری از زندانیان در ایران به عنوان آخرین راه برای رسیدن به خواسته هایشان دست به اعتصاب غذای اعتراضی می زنند. بسیاری از این اعتصاب ها در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات پرونده، مراعات نشدن حقوق زندانی و یا بازداشتی و بلاتکلیفی های بلندمدت بوده است.

هرانا در فروردین ماه سال جاری لیست اسامی ۷۲ تن از زندانیان بند سیاسی زندان ارومیه را منتقل کرده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.