سپیده قلیان در ششمین روز اعتصاب غذایش “دچار ناتوانی حرکتی” شده است

یکشنبه, 6ام مرداد, 1398
اندازه قلم متن

سپیده قلیان

سپیده قلیان از اول مرداد در اعتراض به برخوردهای صورت گرفته با او و خانواده‌اش تا زمان برگزاری دادگاهش اعتصاب غذای خشک کرده است

سپیده قلیان، فعال مدنی در ششمین روز اعتصاب غذا خشک خود “دچار ناتوانی حرکتی شده و از صندلی چرخدار برای جا به جایی استفاده می‌کند”.

کمپین حمایت از بازداشت‌شدگان هفت تپه با انتشار این خبر گزارش داده است که خانم قلیان در چهارمین روز اعتصاب غذای خشک خود دچار بی‌حالی و افت فشار شد و براساس گزارش‌های رسیده در هنگام انتقال به بهداری مورد بدرفتاری قرار گرفته و به همین دلیل او از دریافت سرم در بهداری امتناع کرده است.

خانم قلیان که از زمستان سال گذشته برای بار دوم بازداشت شده است، از اول مردادماه در اعتراض به برخوردهای صورت گرفته با او و خانواده‌اش تا زمان برگزاری دادگاهش دست به اعتصاب غذا خشک زده است.

براساس اعلام قبلی دادگاه خانم قلیان و دیگر متهمان پرونده هفت تپه (اسماعیل بخشی، ساناز الهیاری، امیرحسین محمدی فرد، امیر امیرقلی، علی نجاتی و عسل محمدی) ۱۲ مردادماه در دادگاه انقلاب به ریاست محمد مقیسه برگزار می‌شود.

خانم قلیان متهم به “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی کشور، اقدام علیه امنیت ملی کشور از طریق تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملی کشور از طریق عضویت و همکاری موثر با گروههای ضد نظام، نشر اکاذیب به قصد تشویش و اذهان عمومی و اخلال در نظام عمومی” است.

جمال حیدری‌منش وکیل خانم قلیان به تازگی اجازه پیدا کرده که پرونده موکلش را مطالعه کند ولی تاکنون زندان اجازه ملاقات آقای حیدری‌منش و خانم قلیان نداده است.

اسماعیل بخشی و سپیده قلیان در آبان ماه در اعتراضات کارگری هفت تپه بازداشت شده بودند و بعد از آزادی اعلام کردند که توسط وزارت اطلاعات و نیروهای امنیتی شکنجه شده‌اند.

آقای بخشی و خانم قلیان بعد از پخش فیلم “طراحی سوخته” از تلویزیون ایران، در روز سوم بهمن دوباره بازداشت شدند.

مقام‌های قضایی و دولتی ایران شکنجه این دو زندانی را رد کرده‌اند.

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.