قائم مقام آبفای تهران: وضعیت نگران کننده سفره‌های آب زیرزمینی تهران / بارندگی‌های اخیر مردم را به اشتباه انداخت

یکشنبه, 6ام مرداد, 1398
اندازه قلم متن

وضعیت نگران کننده سفره‌های آب زیرزمینی تهران / بارندگی‌های اخیر مردم را به اشتباه انداخت

قائم مقام مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه سرمایه ملی در حال از دست رفتن است، گفت: از بس اندوخته و سرمایه استفاده شده جایگزینی برای آن نیست، ما نگران سفره‌های آب زیرزمینی هستیم.

محمدرضا احمدنسب در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان اینکه ذخیره خوب آب پشت سدها باعث شده مردم دچار خطا شوند و احساس کنند آب هست و مشکلی وجود ندارد، اظهار داشت: اکنون بیش از ۳۳ درصد آب تهران از سفره‌های زیرزمینی و ۶۷ درصد آب‌های سطحی تامین می‌شود، این در حالی است که برای استفاده از سفره‌های زیرزمینی ۲۵ درصد مطلوب است.

وی افزود: ما متاسفانه برخی مواقع ۴۰ درصد و حتی زمانی که خشکسالی است، مجبور می‌شویم تا ۵۰ درصد از سفره‌های زیرزمینی مصرف کنیم.

قائم مقام مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تصریح کرد: پاشنه آشیل آب تهران سفره‌های زیرزمینی است، به دلیل اینکه آب را از دست می‌دهیم و متاسفانه ۱۰ تا ۱۵ سال باید مثل سال آبی ۹۸-۹۷ بارش داشته باشیم تا بتوانیم مصرف گذشته را جبران کنیم.

وی تاکید کرد: از بس اندوخته و سرمایه استفاده شده جایگزینی برای آن نیست، ما نگران سفره‌های آب زیرزمینی هستیم. نشست‌هایی که در مناطق جنوبی، جنوب غربی و جنوب شرقی اتفاق افتاده همه ناشی از برداشت‌های بی‌رویه چه برای شرب و چه سایر مصارف است.

احمدنسب با بیان اینکه سرمایه ملی در حال از دست رفتن است، گفت: اگر بارش‌های امسال نبود اکنون آبی پشت سدهای تامین کننده آب تهران نداشتیم و به جای ۳۲ درصد، شاید مجبور می‌شدیم ۵۰ درصد از سفره‌های زیر زمینی استفاده کنیم.  منابعی که متاسفانه جایگزینی برای آنها وجود ندارد.

وی یادآور شد: ما ۱۰ سال گذشته از این اندوخته خیلی برداشت کردیم و اکنون باید ۱۵ سال ترسالی مثل بارندگی‌های ۹۸-۹۷ داشته باشیم تا شرایط سفره‌های زیرزمینی نرمال شود.

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.