عفو بین‌الملل اجرای حکم شلاق برای پیمان میرزا زاده، زندانی کرد، را محکوم کرد

جمعه, 11ام مرداد, 1398
اندازه قلم متن

دادگاه ارومیه پیمان میرزازاده را به دو سال زندان و ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم کرده است

سازمان عفو بین‌الملل از اجرای صد ضربه شلاق بر پیمان میرزا زاده، خواننده کرد اهل ارومیه، بشدت انتقاد کرد و این اقدام را «مجازاتی بی‌رحمانه» خواند که «ماهیت غیرانسانی نظام قضایی ایران» یعنی «نهادینه کردن وحشیگری و تبدیل آن به قانون» را برجسته می‌کند.

نهادهای حقوق بشری پیش‌تر گزارش داده بودند که پیمان میرزا زاده روز یکشنبه از زندان ارومیه به اجرای احکام منتقل شده و در آنجا یکصد ضربه شلاق به وی زده شده است.

در پی اجرای این حکم، آقای میرزا زاده که دچار درد شدید و تورم در کمر و پاها شده با نوشتن نامه‌ای دست به اعتصاب غذا زده است.

بنابر گزارش‌ها، پیمان میرزا زاده پس از اجرای ترانه‌هایی در یک جشن ازدواج در مناطق کردنشین ترکیه از سوی دادگاه ارومیه به «شُرب خمر»، «اقدام علیه امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» متهم و به دو سال زندان و ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم شد.

عفو بین‌الملل در بیانیه خود با تأکید بر اینکه «هیچ توجیهی برای شلاق زدن انسان‌ها وجود ندارد و مجازات شلاق مصداق شکنجه است و بر اساس قوانین بین‌المللی یک جنایت محسوب می‌شود» بار دیگر از جمهوری اسلامی خواسته است با توجه به عضویتش در میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی، شلاق زدن و «انواع دیگر مجازات‌های بدنی مانند قطع اعضای بدن و کور کردن چشم را لغو کند».

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.