تداوم اعتصاب غذای حمزه درویش، در زندان رجایی شهر کرج و کارشکنی مسئولین زندان

جمعه, 18ام مرداد, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – حمزه درویش، زندانی سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج کماکان در اعتصاب غذا بسر می برد. وی از روز شنبه ۱۲ مردادماه دست به اعتصاب غذا زده است با این حال علیرغم گذشت ۵ روز از اعلام آن، نام وی در لیست زندانی های در اعتصاب غذا به مسئولین زندان گزارش نشده و اقدامی در ارتباط با خواسته های وی صورت نگرفته است. اعتصاب غذای این زندانی در اعتراض به عدم موافقت با درخواست اعاده دادرسی، عدم برخورداری از حق انتخاب وکیل و عدم رسیدگی به مسائل مربوط به پرونده وی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حمزه درویش، زندانی سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج در ششمین روز اعتصاب غذای خود به سر می برد.

علیرغم اینکه آقای درویش، نامه اعتصاب غذای خود را به رئیس اندرزگاه هفت تحویل داده است با این حال با کارشکنی وی، نام حمزه درویش به عنوان یک زندانی در اعتصاب غذا به مسئولین زندان گزارش نشده و اقدامی در خصوص خواسته های او صورت نگرفته است.

به گفته یک منبع مطلع، روز گذشته حمزه درویش پس از حضور رئیس زندان در سالن محل نگهداری زندانیان سنی مذهب از اعتصاب غذای خود گفته و معترض شده که چرا تاکنون اعتصابش گزارش نشده است. با این حال تا این لحظه اقدامات رایج در ارتباط با زندانیان در اعتصاب غذا از جمله انتقال به بهداری و کنترل علایم حیاطی صورت نگرفته است. رئیس زندان رجایی شهر، عزیزی در پاسخ گفته است که اعتصاب وی به دادسرای اوین گزارش نخواهد شد و در کل اعتصاب غذا بر خلاف قوانین زندان است.

حمزه درویش، زندانی سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج از روز شنبه ۱۲ مردادماه ۹۸، دست به اعتصاب غذا زده است.

اعتصاب غذای این زندانی در اعتراض به عدم موافقت با درخواست اعاده دادرسی، عدم برخورداری از حق انتخاب وکیل، بی توجهی به شکایت وی از کارشناس پرونده و عدم پیگیری اعتراض وی نسبت به اتهام شعارنویسی و درخواست تبرئه کامل از اتهامات مطروحه صورت گرفته است.

گفتنی است روز شنبه ۱۸ خردادماه ۱۳۹۸، توحید قریشی و حمزه درویش، دو زندانی سنی مذهب در زندان رجائی شهر کرج توسط مسئولین زندان به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در زندان اوین موسوم به بند ۲ الف منتقل شده و روز پنجشنبه ۲۳ خردادماه ۱۳۹۸، پس از ۶ روز به زندان بازگردانده شدند.

گفته می‌شود که این دو زندانی در حین انتقال به زندان اوین، در حین نگهداری در بند دو الف و همچنین انتقال به دادگاه و بازگردانده شدن به زندان رجائی‌شهر با رفتارهای خشونت‌آمیز و غیر متداول روبرو شده‌اند.

حمزه درویش، زندانی ۲۵ ساله اهل تالش مدعی است در سال ۹۳ نیروهای یک گروه بنیادگرای مستقر در سوریه با فریب، او را به ترکیه کشانده و سپس به سوریه منتقل کرده‌اند. مدتی را در زندان داعش بوده و سپس با دریافت امان نامه ای از سفارت ایران در ترکیه به ایران فرار کرده و خود را به نیروهای امنیتی معرفی کرده است و حتی این شانس را داشته که با قید ضمانت آزاد باشد و به شغل پرورش بلدرچین مشغول شود.

حمزه درویش پس از یک سال آزادی با قرار وثیقه مجددا بازداشت و در دادگاهی پر ابهام به ۱۵ سال حبس محکوم شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.