تعیین زمان جلسه رسیدگی به اتهامات صبا کردافشاری در دادگاه انقلاب

یکشنبه, 20ام مرداد, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات صبا کردافشاری، فعال مدنی در زندان قرچک ورامین، در تاریخ ۲۸ مردادماه در دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد. کیفرخواست پرونده خانم کردافشاری روز چهارشنبه ۱۶ مرداد به وی ابلاغ شده بود. صبا کردافشاری، از تاریخ ۱۱ خردادماه در بازداشت به سر می برد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مطروحه علیه صبا کردافشاری، در تاریخ ۲۸ مردادماه ۹۸ برگزار خواهد شد.

روز چهارشنبه ۱۶ مردادماه ۹۸، کیفرخواست پرونده صبا کردافشاری، فعال مدنی محبوس در زندان قرچک ورامین در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری به وی ابلاغ شده بود.

در کیفرخواست صادره عناوین اتهامی “اشاعه فساد و فحشا از طریق کشف حجاب و پیاده روی بدون حجاب”، “تبلیغ علیه نظام از طریق ارتباط با گروه های معاند و طرح (طراحان) براندازی نرم” و “اجتماع و تبانی علیه نظام از طریق ارتباط با رسانه های خارجی” به وی ابلاغ شده بود.

روز شنبه ۱۱ خردادماه ۹۸، صبا کردافشاری، زندانی سیاسی سابق توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. نیروهای امنیتی با حضور در منزل پدری خانم کردافشاری با ارائه حکم بازداشت، وی را به بازداشتگاه وزرا منتقل کردند. ماموران همچنین در هنگام بازداشت اقدام به تفتیش منزل و ضبط تعدادی از وسایل شخصی وی ازجمله تلفن همراه و لپ تاپ کردند.

یک روز پس از بازداشت شعبه ۱ بازپرسی دادگاه عمومی و انقلاب ناحیه ۲۱ تهران (دادسرای ارشاد) عناوین اتهامی “اشاعه فساد و فحشا از طریق کشف حجاب و پیاده روی بدون حجاب”، “تبلیغ علیه نظام از طریق ارتباط با گروه های معاند و طرح (طراحان) براندازی نرم” و “اجتماع و تبانی علیه نظام از طریق ارتباط با رسانه های خارجی” را به صبا کردافشاری تفهیم کرد.

صبا کردافشاری، در تاریخ ۱۱ تیرماه جهت ادامه بازجویی از زندان قرچک ورامین به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در زندان اوین موسوم به بند ۲-الف منتقل شده و همزمان قرار بازداشت وی نیز به مدت ۳ ماه و نیم تمدید شده بود. وی اواخر ماه گذشته گذشته مجدداً به زندان قرچک بازگردانده شد.

راحله احمدی، مادر صبا کردافشاری نیز در تاریخ ۱۹ تیرماه بازداشت و روز یکشنبه ۲۲ تیرماه با تودیع قرار وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان آزاد شد. خانم احمدی، تاریخ ۱۳ مردادماه جهت اخذ آخرین دفاع در دادسرای ناحیه ۲۱ تهران (دادسرای ارشاد) به ریاست حاجی مرادی حاضر شده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.