گزارشی از آخرین وضعیت هوشنگ کوشکی فعال صنفی معلمان در زندان خرم آباد

دوشنبه, 21ام مرداد, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – هوشنگ کوشکی، فعال صنفی معلمان در شهر معمولان استان لرستان که در تاریخ ۲۴ خردادماه توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده بود، هفته گذشته طی تماسی با خانواده اش از انتقال خود از بازداشتگاه این نهاد امنیتی در خرم آباد به زندان مرکزی این شهر خبر داد. گفتنی است که حقوق این معلم بازداشتی بدون صدور هیچ حکمی از سوی مراجع قضایی، توسط آموزش و پرورش قطع شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هوشنگ کوشکی، فعال صنفی معلمان، از بازداشتگاه اطلاعات سپاه خرم آباد به زندان مرکزی این شهر منتقل شده است.

یک منبع نزدیک به خانواده آقای کوشکی در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “پس از حدود یک ماه بی خبری از وضعیت آقای کوشکی، هفته گذشته وی طی تماسی با خانواده‌اش از انتقال خود از بازداشتگاه اطلاعات سپاه خرم آباد به زندان مرکزی این شهر خبر داد و خانواده‌اش بالاخره موفق به ملاقات با ایشان شدند”.

این منبع مطلع در ادامه افزود: “روز جاری مطلع شدیم که اداره آموزش و پرورش حقوق ماهیانه آقای کوشکی را قطع کرده است. تلاش خانواده ایشان هم برای پیگیری این مسئله تاکنون به جایی نرسیده است. مسئولان در پاسخ به آنان گفته‌اند معلمی که راهی زندان می‌شود استحقاق دریافت حقوق را ندارد. این در حالی است که وی تفهیم اتهام نشده و با قرار بازداشت موقت در بند است”.

گفتنی است این فعال صنفی معلمان پیشتر در تاریخ ۲۴ خردادماه سال جاری، در حوزه تصحیح اوراق یکی از مدارس بخش معمولان استان لرستان نیروهای امنیتی بازداشت شد. هرچند از دلایل بازداشت وی اطلاع دقیقی در دست نیست با این حال این فعال صنفی معلمان اخیرا با انتشار ویدئویی در صفحه شخصی خود از بیانیه ای مبنی بر اصلاح قانون اساسی و تشکیل انتخابات آزاد در ارتباط با نوع حکومت که به امضای ۱۴ تن از کنشگران مدنی کشور رسیده است اعلام حمایت کرده بود.

لازم به ذکر است آقای کوشکی از بیماری ریوی رنج ‌می‌برد و از این جهت احتیاج به رسیدگی دائم دارد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.