نماینده خامنه‌ای در ارتش: باید با جهاد فرزندآوری، جمعیت شیعیان زیاد شود

جمعه, 25ام مرداد, 1398
اندازه قلم متن

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفته زنانی که فرزند به دنیا بیاورند، محبوب امام دوازدهم شیعیان می‌شوند و از خداوند پاداش جهاد می‌گیرند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفته زنانی که فرزند به دنیا بیاورند، محبوب امام دوازدهم شیعیان می‌شوند و از خداوند پاداش جهاد می‌گیرند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفته است که فرزندآوری یک جهاد برای افزایش جمعیت شیعیان است.

عباس محمدحسنی روز پنجشنبه ۲۴ مرداد در یک نشست کارمندان ارتش گفته است «دشمن» برای کاهش جمعیت شیعیان «توطئه» کرده است.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در سال‌های اخیر بارها خواستار افزایش جمعیت ایران به ۱۵۰میلیون نفر شده است. جمعیت ایران در حال حاضر ۸۳ میلیون نفر است.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ رشد جمعیت کشور ۱.۲۴ درصد و رشد جمعیت سالمند ۳.۶۲ درصد است.

آیت‌الله خامنه‌ای فروردین ۱۳۹۸ در این زمینه گفته بود اگر «عدد ملت مسلمان» زیاد شود، «زمینه و امکان برای رشد و تعالی فراهم می‌شود».

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نیز با اشاره به سخنان خامنه‌ای، هدف از این «توطئه» را کاهش جمعیت مسلمانان تا جایی که «به مقدار لازم مدافع نداشته باشند» دانسته و کشورهای ایران، مصر، تونس، لبنان و یمن را گروه هدف «دشمنان» توصیف کرده است.

محمدحسنی همچنین تاکید کرده که کشورهای مسلمان به «رزمندگان مجاهد و محافظ و مدافع» نیاز دارند و «اگر گذشتگان ما هم فریب جلوگیری از فرزندآوری را خورده بودند که امروز کربلا، سوریه، سامرا و کاظمینی نداشتیم».

اشاره او، به حضور نیروهای تحت امر سپاه پاسداران موسوم به «مدافعان حرم» و «حشدالشعبی» است که در سال‌های گذشته در سوریه و عراق در حال جنگ بوده‌اند.

بخش عمده این نیروها از کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق تامین شده‌ بود.

او در همین زمینه به شهرهای عراق و سوریه اشاره کرده و گفته است: «حفظ و حراست» مکان‌های مذهبی در این کشورها از دیگر دلایل «اثبات جهاد بودن فرزندآوری است».

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفته است: «بانوان مسلمانی» که برای خنثی‌کردن «نقشه دشمن» تلاش می‌کنند و فرزندآوری می‌کنند، «پاداش جهاد در راه خداوند» می‌گیرند و «محبوب و مقرب» امام دوازدهم شیعیان می‌شوند.

خواسته‌های مقام ارشد جمهوری اسلامی برای افزایش جمعیت با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو شده و شماری از تحلیل‌گران با اشاره به چالش‌های زیست‌محیطی، اقتصادی و اجتماعی، تردیدهایی را در مورد اجرایی بودن یا پیامدهای آن در شرایط فعلی مطرح کرده‌اند.

برای نمونه گزارش تازه‌ای از «موسسه منابع جهان» منتشر شده که نشان می‌دهد ایران در کنار قطر، اسرائیل و لبنان در صدر کشورهایی‌ست که با «بحران فوق‌العاده» آب دست به گریبان است و منابع آبی در آن ممکن است به‌زودی به پایان برسد.

بر اساس گزارش خبرگزاری مهر و سایت رادیو فردا/ر.ح/ ک.ر

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.