کمپین نجات هوشمند علی پور: در حمایت از دو زندانی سیاسی هوشمند علی پور و محمد استاد قادر به کمپین نجات هوشمند علی پور بپیوندید!

دوشنبه, 4ام شهریور, 1398
اندازه قلم متن

هوشمند علی پور و محمد استاد قادر دو فعال سیاسی که سال گذشته در ۱۲ آبانماه سال ۱۳۹۷ در انجام گشت سیاسی در کردستان ایران شناسایی و دستگیر می‌شوند و کماکان در زندان‌ مرکزی شهر سنندج و زیر شکنجه های وحشیانه جمهوری اسلامی هستند.

هوشمند علی پور در یک خانواده مبارز و آزادیخواه و خوشنام در شهر سردشت بدنیا آمده است. خانواده هوشمند و از جمله کاک مصطفی پدرش بارها و بارها توسط جمهوری اسلامی تهدید به مرگ و شکنجه شده و چندین بار به اتهام همکاری و عضویت در احزاب کمونیستی به زندان و جریمه های نقدی محکوم شده است.

هوشمند در سال ۱۳۸۸ در جریان مراسم چهارشنبه سوری توسط ماموران امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی دستگیر و روانه بازداشتگاه می‌شود. به علت مخالفت خانواده‌اش با نظام جمهوری اسلامی و تنها برای انتقام گیری از خانواده شان اتهامات امنیتی به هوشمند وارد می‌شود و اینکه اعلامیه هایی مربوط به احزاب مخالف جمهوری اسلامی را در بین مردم پخش و برای آنان تبلیغ نموده توسط دادگاه انقلاب مهاباد هوشمند را به ۷۴ ضربه شلاق و ۴ سال حبس محکوم می‌کنند و او را به زندان ارومیه که کانون مرکز اصلاح و تربیت بود انتقال و زمانیکه به سن قانونی می‌رسد وی را به زندان بند الف یا ۱ جوانان همان شهر منتقل و پایان دوران محکومیتش در آنجا به اتمام رساند.

بعد از فشارهای زیاد و پی در پی از طرف اطلاعات برای متقاعد کردن هوشمند به همکاری با آنان او مجبور به ترک ایران و در کردستان عراق به احزاب مخالف جمهوری اسلامی ملحق می‌شود.

در زمانی‌که در عراق بود بمدت ۴ سال از زمان حمله گروه تروریستی داعش به بخش‌هایی از اقلیم کردستان در آنجا علیه این گروه تروریستی جنگید که چند بار زخمی شد.

سال گذشته در آبانماه ۹۷ در حالیکه برای فعالیت‌های سیاسی، تبلیغی به کردستان ایران وارد شده بود به کمین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی افتاده و هدف تیراندازی قرار می‌گیرند که دوست و همراهش یعنی محمد استاد قادر توسط نیروهای امنیتی مورد اصابت گلوله قرار گرفته و درحالی‌که زخمی بود هوشمند به کمکش می‌رود که بوسیله گاز اشک‌آور و معاصره از هر طرف هر دو دستگیر می‌شوند.

در ۱۶ آبانماه ۹۷ ماموران اداره اطلاعات و سپاه از هوشمند و محمد اعترافات اجباری زیر شکنجه گرفته و آنرا برای تشویش اذهان عمومی در تلویزیون جمهوری اسلامی پخش می‌کنند.

چند ماه پیش هر دو زندانی سیاسی هوشمند علی پور و محمد استاد قادر به اتهام بغی تفهیم اتهام شدند و در حال حاضر در انتظار زمان محاکمه در دادگاه انقلاب شهر سنندج هستند.

برای حمایت از هوشمند علی پور و محمد استاد قادر و نجات جان این دو زندانی از کمپین نجات هوشمند علی پور حمایت و خواهان آزادی فوری آنان شویم.

کمپین نجات هوشمند علی پور

دوشنبه ٢۶ آگوست ۲۰۱۹


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.