آتش‌سوزی در جنگل‌های گچساران به ۹۰هکتار اراضی خسارات زد

سه شنبه, 5ام شهریور, 1398
اندازه قلم متن
 

پس از آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های ارسباران، این بار‌ آتش سوزی در جنگل‌های گچساران به ۹۰ هکتار از ارضی زراعی و جنگلی خسارات وارد کرده است.

فرهام جلیلی، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران درباره جزئیات آتش سوزی در این منطقه گفت که آتش‌سوزی از ساعت ۱۹ روز دوشنبه چهارم شهریور در منطقه «سرآبننیز» و «تلخاب شیرین» گچساران آغاز شده بود که این آتش‌سوزی ساعت یک بامداد امروز سه‌شنبه مهار و خاموش شده است.

این مقام مسئول علت دقیق آتش‌سوزی را در دست بررسی عنوان کرد و به ایسنا گفت که آتش سوزی از نزدیک یک کارگاه دامپروری شروع شده بود.

بنابر گفته فرهام جلیلی «در پی این آتش سوزی ۳۰ هکتار از اراضی زراعی و ۶۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع و اراضی ملی دچار خسارت شده اند.»

پیش از این نیز آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران در آذربایجان غربی در ۲۸ مرداد رخ داد که مقامات محدوده این آتش‌سوزی را ۳۰۰ هکتار اعلام کرده بودند. این آتش سوزی در حال حاضر مهار شده است.

نبود امکانات لازم برای اطفاء این آتش‌سوزی انتقادهای بسیاری را به همراه داشت .

در پنجمین روز از این آتش سوزی بود که رسانه ها گزارش دادند که «تانکرها و تجهیزات هلیکوپترهای اطفاء حریق به خدا آفرین رسیده‌اند» و با اعزام سه بالگرد گزارش شد این آتش سوزی مهار شده است.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.