اسرائیل جزئیات جدیدی از نقشه سپاه قدس و قاسم سلیمانی برای حمله پهپادی به آن کشور را فاش کرد

چهارشنبه, 6ام شهریور, 1398
اندازه قلم متن

این چارت توسط ارتش اسرائیل در توئیتر منتشر شد.

این چارت توسط ارتش اسرائیل در توئیتر منتشر شد.

ارتش اسرائیل جزئیاتی را از تدارکات نیروی قدس سپاه پاسداران برای حمله با پهپادهای مسلح به آن کشور و حمله اسرائیل به تدارکات نیروی زیر نظر قاسم سلیمانی در سوریه ارائه داد.

ارتش اسرائیل سه شنبه ۵ شهریور با انتشار چند پیام در حساب توئیتر رسمی خود، ساختار فرماندهی تیم نیروی قدس سپاه برای اجرای «حمله تروریستی» با استفاده از پهپادهای مسلح از خاک سوریه را تشریح کرد و آن را تحت فرمان جواد غفاری، از فرماندهان نیروی قدس که تحت فرمان مستقیم قاسم سلیمانی است، معرفی کرد.

در این رشته توئیت که ارتباط افراد با طرحی گرافیکی نمایش داده شده، غفاری از فرماندهان جنگ ایران و عراق و از فرماندهان ارشد نیروی قدس – بازوی مخفی برون مرزی سپاه پاسداران- معرفی شده که در حال حاضر به عنوان فرمانده نیروهای ایرانی در سوریه فعالیت می‌کند.

 
ارتش دفاعی اسرائیل به فارسی@IDFFarsi
 

غفاری در حال حاضر به عنوان فرمانده نیروهای ایرانی در سوریه خدمت می کند و تلاش های تثبیت ایران در سوریه را هدایت می کند.
تحت فرماندهی غفاری در سوریه ده ها هزار شیعه از ملیتهای مختلف هستند که در شهرهای گوناگونی مثل دمشق، حلب و شرق سوریه فعالند.

View image on Twitter
۱۸ people are talking about this
 
 

در ادامه توئیت های ارتش اسرائیل آمده است که یاسر احمد صاحر، حسن یوسف زابیب و دو فعال دیگر که در ایران دوره استفاده از پهپاد را دیده‌اند، تحت فرمان غفاری قصد داشتند هفته گذشته چند پهپاد حامل مواد منفجره را از منطقه عرنه به طرف اسرائیل هدایت کنند، اما ارتش اسرائیل این فعالان را هدف قرار داد.

در پی چند حمله هوایی به سوریه در روزهای گذشته اسرائیل با انتشار تصاویری اعلام کرده بود که «جنگنده‌های اسرائیل چند موضع تروریستی در جنوب شرق دمشق را هدف قرار دادند. این مواضع مربوط به عوامل سپاه قدس و شبه‌نظامیان شیعه بوده که قصد اجرای حملات تروریستی توسط ارسال پهپاد‌های تهاجمی علیه اسرائیل از خاک سوریه را داشتند.»

سرهنگ جاناتان کانریکس، سخنگوی نظامیان اسرائیل در این‌باره گفت که نیروی قدس سپاه با آوردن تعدادی پهپاد انتحاری به سوریه قصد فرستادن چند پهپاد که هر کدام از آن‌ها حامل چند کیلوگرم ماده انفجاری بودند به آسمان اسرائیل را داشته اما این طرح خنثی شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه تاکید کرد که اسرائیل به دفاع از خود از هر راه ضروری ادامه می دهد. او در پیام توئیتری نوشت: «رژیم ایران به هدف اجرای حملات تروریستی مرگبار علیه اسرائیل، در جبهه‌های وسیعی اقدام می‌کند. اسرائیل به دفاع از امنیت خود به هر راهی که ضروری باشد، ادامه می‌دهد.»

در پی عملیات نظامی اسرائیل علیه مواضع نیروهای تحت حمایت ایران در عراق، سوریه و لبنان، مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در پیامی در توئیتر نوشت که ایالات متحده از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر تهدیدهای پیش رو حمایت می کند.

او اضافه کرد که دولت پرزیدنت ترامپ همواره در کنار اسرائیل خواهد ایستاد.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.