گزارشی از وضعیت محسن حاجی محمدی در زندان اوین

پنجشنبه, 7ام شهریور, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – محسن حاجی محمدی زندان سیاسی زندان اوین از تاریخ ۱۶ مهرماه ۹۷ در حال تحمل دوران محکومیت خود است. وی در مردادماه سال ۹۶ توسط دادگاه انقلاب از بابت عناوین مختلف اتهامی به ۱۲ سال حبس تعزیری محکوم شده و این حکم در مرحله تجدید نظر به ۷ سال و ۹ ماه حبس کاهش پیدا کرد که با احتساب تخفیف و تجمیع احکام ۳ سال و شش ماه از این میزان قابل اجرا است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محسن حاجی محمدی، زندانی سیاسی در حال تحمل دوران محکومیت خود در زندان اوین است.

محسن حاجی محمدی در تاریخ ۲۲ مردادماه ۹۶ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی احمدزاده از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، توهین به مقدسات، توهین به بنیانگذار و توهین به مسئولین مجموعا به ۱۲ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

حکم صادره در دادگاه بدوی، توسط شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست قاضی بابایی ار بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” به ۵ سال حبس تعزیری، از بابت اتهام “توهین به مقدسات” به ۲ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام “توهین به مسئولین” به ۹ ماه حبس تعزیری کاهش پیدا کرد. نهایتا با احتساب تخفیف و تجمیع احکام، حکم قابل اجرای آقای حاجی محمدی به ۳ سال و شش ماه تقلیل یافت.

محسن حاجی محمدی، فرزند عبدالحسین، اواخر اردیبهشت ماه سال ۹۶ در خیابانی در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و تا روزهای پایانی خرداد همان سال در سلول انفرادی نگهداری شده است. وی نهایتا با تودیع قرار وثیقه آزاد و از تاریخ ۱۶ مهرماه سال گذشته جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.