سعید ملایی: مقام‌های کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش گفتند بباز

یکشنبه, 10ام شهریور, 1398
اندازه قلم متن

سعید ملایی جودوکار تیم ملی ایران در مصاحبه‌ای اختصاصی با ایران اینترنشنال گفت که به دستور مقام‌های ایرانی، در مسابقات قهرمانی جودو، در توکیو،  مسابقه را واگذار کرده است.

ملایی در مصاحبه با ایران اینترنشنال که روز یکشنبه دهم شهریور پخش شد، تایید کرد که پیش از مسابقات ماقبل فینال، رضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک جمهوری و محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در تماس تلفنی از او خواسته‌اند مقابل حریف اسراییلی مسابقه ندهد.

به گفته ملایی، مسئولان ورزش ایران از او خواسته‌اند مسابقه‌هایش را طوری ترتیب بدهد که فدراسیون جهانی جودو متوجه نشود او قصد امتناع از مسابقه با حریف اسرائیلی را دارد.

حضور در مقابل حریفان اسرائیلی برای اعضای تیم‌های ملی ایران در رشته‌های ورزشی مختلف ممنوع است و مقام‌های جمهوری اسلامی از زمان وقوع انقلاب ۱۳۵۷ به ورزشکاران ایرانی این اجازه را نمی‌دهند تا مقابل حریفان اسرائیلی قرار بگیرند. 

ملایی، در مرحله‌ نیمه نهایی مسابقات جهانی توکیو، مقابل ماتیاس کاسه، از بلژیک، قرار گرفت و بازنده میدان شد. جودوکار ایرانی، در صورت پیروزی، در فینال، می‌بایست با نماینده اسرائیل روبرو می‌شد. 

ملایی، در مبارزه‌ی رده بندی هم، در کمال ناباوری، نتیجه را به نماینده گرجستان واگذار کرد تا سهمی، روی سکو نداشته باشد. 

این جودوکار ایرانی به ایران اینترنشنال گفت دو مسابقه نیمه نهایی و رده‌بندی در توکیو را بعد از تماس مسئولان ورزشی ایران، عمدا باخته است.

به گفته او، رییس کمیته ملی المپیک ایران به تاکید از او خواسته که مسابقه ندهد و حتی پیشنهاد بازگشت به ایران و تجلیل از این ورزشکار را طرح کرده است. ملایی می‌گوید پیشنهاد داورزنی را رد کرده و گفته «نیازی به جایزه ندارم و مدال برایم خیلی‌ مهم‌تر است».

او همچنین با رد شایعات منتشر شده مبنی بر درخواست پناهندگی‌اش گفت: «ویزای چند ساله آلمان را دارم و این رسانه‌های دروغین کشورم است که این حرف‌ها [درخواست پناهندگی] را مطرح می‌کنند.»

این جودوکار ایران گفت که از فدراسیون بین‌المللی جودو درخواست کرده تا بتواند در مسابقات المپیک حضور پیدا کند. ملایی همچنین ابراز تاسف کرد از این که ممکن است دیگر نتواند برای ایران مبارزه کند. 

صبح شنبه نهم شهریور، خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، از قول مجید زارعیان، سر مربی تیم ملی جودوی ایران، با تایید گزارش‌ها درباره پناهندگی سعید ملایی نوشته بود: «همه چیز از پیش تعیین شده بود، قبل از سفر به ژاپن، عده‌ای در ایران با جوسازی‌ها این اتفاقات را چیده بودند و مرتبا با سعید در تماس بودند.»

ملایی در مصاحبه با ایران اینترنشنال، شایعه دخالت‌های خارجی را رد کرد و گفت تصمیم‌اش برای بازنگشتن به ایران یک تصمیم فردی بوده است. 

در سال ۱۳۹۶ علیرضا کریمی، آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم تیم ملی کشتی ایران، به کشتی‌گیر روس به دلیل هم‌گروه شدن با حریف اسرائیلی باخت. او بخت نخست کسب مدال طلای جهان بود اما مربی در کنار تشک فریاد می زد که «علی‌رضا باید ببازی ».

از: ایران اینترنشنال 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.