خودکشی یک زندانی در زندان ارومیه

جمعه, 5ام مهر, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – یک زندانی در زندان ارومیه، عصر روز جاری دست به خودکشی زد و جان خود را از دست داد. خودکشی این زندانی به دلیل عدم موافقت مسئولین زندان با درخواست انتقال به بند دیگر صورت گرفته است. وی ۸ روز قبل بازداشت و به زندان ارومیه منتقل شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز پنجشنبه ۴ مهرماه ۹۸، یک زندانی در زندان ارومیه دست به خودکشی زد و جان خود را از دست داد.

هویت این زندانی “وحید کربلایی، با اتهامات مربوط به مواد مخدر و از بند ۱۰ زندان ارومیه” توسط هرانا احراز شده است.

به گفته یک منبع مطلع “وی ۸ روز قبل بازداشت و به زندان ارومیه منتقل شده بود. به دلیل شرایط بسیار بد بند ۱۰ زندان ارومیه و گنجایش سه برابری تعداد زندانی نسبت به ظرفیت بند، وحید کربلایی از مسئولین خواسته بود که او را به بند دیگری منتقل کنند. خودکشی آقای کربلایی به دلیل مخالفت مسئولین با این خواسته و فشار ناشی از حبس در آن بند صورت گرفته است”.

خودکشی زندانیان به دلیل رفتار نامناسب مسئولان و شرایط نگهداری زندانیان در زندانهای ایران مسبوق به سابقه است.

پیش از این نیز در خردادماه سال جاری و در همین بند، یک زندانی به نام “نصرت رحمانی” با حلق آویز کردن خود، اقدام به خودکشی کرده و با ناموفق بودن این اقدام و آسیب شدید جسمی به بیمارستان خارج از زندان اعزام شده بود. این زندانی نیز به تازگی به بند ۱۰ زندان ارومیه منتقل شده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.