نامه زندانیان سیاسی زندان اوین به نمایندگان مجلس درباره «محدودیت‌های جدید»

یکشنبه, 7ام مهر, 1398
اندازه قلم متن

ممنوعیت ورود کتاب و نشریه به بند زندانیان سیاسی از جمله محدودیت‌های جدید برای زندانیان سیاسی است

تعدادی از زندانیان سیاسی بند ۴ زندان اوین در نامه‌ای به نمایندگان مجلس نسبت به محدودیت‌های جدید ایجاد شده از جمله محدودیت در ملاقات حضوری، تماس تلفنی و دریافت کتاب و نشریه اعتراض کردند.

بر اساس نامه این زندانیان، «ملاقات حضوری بند زنان که قبلا هر دو هفته یکبار بود به هر سه تا چهار هفته یکبار تقلیل داده شده و نیز ملاقات حضوری مادران زندانی با کودکانشان که قبلاً یک روز جداگانه در هفته بود به کل حذف شده» است.

براساس این گزارش، زنان زندانی از این پس فقط می‌توانند در نوبت ملاقات خانوادگی، یعنی حدود سه هفته یا چهار هفته یک‌بار فرزندان خود را به صورت حضوری ملاقات کنند.

ممنوعیت ورود کتاب و نشریه به بند زندانیان سیاسی دیگر محدودیت ذکر شده در نامه زندانیان سیاسی است.

به گفته این زندانیان سیاسی، نگهداری زندانیان سیاسی با سایر جرائم همچنان ادامه دارد و بر خلاف آئین‌نامه تفکیک زندانیان بر اساس جرائم اجرا نمی‌شود.

کمپین آزادی نازنین زاغری نیز در مرداد ماه خبر داده بود که بر اساس محدودیت‌های جدید که برای زنان زندانی سیاسی مقرر شده او تنها می‌تواند ماهی یک بار با دخترش ملاقات داشته باشد.

این زندانیان از نمایندگان مجلس خواسته‌اند که این موضوع را پیگیری و همچنین برای تصویب «طرح‌های قانونی لازم درباره رعایت حقوق زندانیان و مجازات نقض کنندگان این حقوق» تلاش کنند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.