ویدیوی تازه از برادر دستگیر شده مسیح علینژاد؛ ‘پدر و مادر برای حرف زدن علیه تو در تلویزیون تحت فشارند’

دوشنبه, 8ام مهر, 1398
اندازه قلم متن

علی علینژاد اخیرا در ایران دستگیر شده است

علی علینژاد اخیرا در ایران دستگیر شده است

مسیح علینژاد، فعال مخالف حکومت ایران، ویدیویی از برادرش علی علینژاد منتشر کرده که می گوید پیش از دستگیری او ضبط شده است. آقای علینژاد در این ویدیو به گویش مازندرانی به خواهرش می گوید که فشارها بر خانواده آنها در حال افزایش است و ماموران اطلاعاتی تلاش می کنند که پدر و مادرشان را با تهدید و تطمیع راضی کنند در تلویزیون علیه خانم علینژاد که در آمریکا زندگی می کند حرف بزنند.

آقای علینژاد، ۴۵ ساله، همچنین به خواهرش اجازه می دهد که در صورت دستگیری وی، بدون نگرانی اطلاع رسانی کند. او می گوید: “سکوت نکن، حرف بزن.”

مسیح علینژاد روز چهارشنبه (۲۵ سپتامبر) از بازداشت برادر و بستگان همسر سابقش در شهر بابل خبر داد.

او گفت که ماموران وزارت اطلاعات به خانه برادرش ریخته و او را با چشم‌بند و دست‌بند برده‌اند. خانم علینژاد گفت که لیلا لطفی و هادی لطفی، خواهر و برادر همسر سابقش، رضا لطفی، هم توسط ماموران وزارت اطلاعات تهران بازداشت شدند.

مسیح علی‌نژاد هدایت کننده کمپین “چهارشنبه های سفید” و “آزادی یواشکی”، برنده جایزه حقوق زنان تشکل ژنو برای دموکراسی و حقوق بشر در سال ۲۰۱۵ است.

او در ماه فوریه گذشته در دیداری با مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، خواهان تحریم صدا و سیما، سپاه پاسداران و “نهادهای سرکوبگر” حکومت ایران شد.

مقامات قضایی ایران ارسال فیلم و عکس برای مسیح علی‌نژاد را جرم و مشمول ماده ۵۰۸ قانون مجازات اسلامی اعلام کرده اند. صدا و سیمای ایران نیز برنامه‌هایی علیه وی تولید و پخش کرده است.

مرداد سال گذشته، بخش خبری بیست و سی شبکه دوم تلویزیون ایران با حضور در منزل مینا علینژاد، خواهر مسیح علینژاد، در بابل، با او گفتگویی علیه مسیح علینژاد انجام دادند.

مینا علینژاد در پاسخ به سوال خبرنگار تلویزیون ایران گفت که مادر و پدرش هم می خواستند در این گفتگوی تلویزیونی علیه مسیح علینژاد شرکت کنند اما به دلیل شرایط جسمانی نتوانسته‌اند.

مسیح علینژاد در واکنش ضمن تکذیب این ادعا گفت که مادرش با وجود فشار نیروهای امنیتی، از حضور در برابر دوربین تلویزیون و بدگویی علیه دخترش خودداری کرده است.

مسیح علی‌نژاد چند ماه پیش در دیداری با مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، خواهان تحریم صدا و سیما و سپاه پاسداران شدحق نشر عکسUS STATE DEPARTMENT
مسیح علی‌نژاد چند ماه پیش در دیداری با مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، خواهان تحریم صدا و سیما و سپاه پاسداران شد

“شما از ما ناراحت نشوید”

علی علینژاد در این ویدیو که خواهرش در حساب کاربری اینستاگرم خود منتشر کرده می گوید در پی مراجعه مکرر مقامات اطلاعاتی، مادرشان خیلی ترسیده و به التماس به ماموران گفته است: “شما که ما را می شناسید، خانواده ما در جبهه و جنگ بودند. دو تا از بچه های ما این طور راهشان فرق می کند.”

آقای علینژاد می گوید مادرش به ماموران اطلاعاتی گفته بود: “برای چه این جا می آیید؟ آبروی ما را می برید؟ ما را تحت فشار قرار می دهید؟…ارتباط ما (با مسیح) در حد خانوادگی است.”

علی علینژاد می گوید نگران است که مادرش در برابر فشارها “کم بیاورد” زیرا مادرش با گریه دو مرتبه به او گفته بود که شاید به خاطر فرزندانمان مجبور بشویم علیه مسیح حرف بزنیم؛ “شما از ما ناراحت نشوید.”

او می گوید: “آمادگی آن را داشته باش که امروز، فردا یا به هر حال همین هفته و همین ماه بالاخره این فشارها به نتیجه برسد و مامان و آقاجان در تلویزیون علیه تو حرف بزنند.”

آقای علینژاد در عین حال به خواهرش می گوید که ابدا نگران دستگیری و حبس او نباشد و بدون نگرانی در این خصوص اطلاع رسانی کند؛ “سکوت نکن، حرف بزن.”

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.