انتقال دستکم دو زندانی دیگر جهت اجرای حکم اعدام در زندان رجایی شهر کرج

سه شنبه, 9ام مهر, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – شب گذشته دستکم دو زندانی در زندان رجایی شهر کرج که پیشتر از بابت اتهامات “قتل” و “محاربه از طریق سرقت مسلحانه” به اعدام محکوم شده بودند، جهت اجرای حکم به یکی از سلول های انفرادی این زندان منتقل شدند. با احتساب این زندانیان شمار زندانیان منتقل شده جهت اجرای حکم اعدام در این زندان تاکنون به ۳ تن رسیده است. هرانا پیشتر از انتقال دستکم یک زندانی در این زندان جهت اجرای حکم خبر داده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شب دوشنبه ۸ مهرماه ۱۳۹۸، دستکم دو زندانی محکوم به اعدام جهت اجرای حکم به سلول های انفرادی زندان رجایی شهر کرج منتقل شدند.

هویت این دو زندانی «حسین روشن، از اندرزگاه ۱۰ سالن ۳۴ و حمید صادقی، از اندرزگاه ۷ سالن ۲۰» توسط هرانا احراز شده است.

حمید صادقی حدود ۱۰ سال قبل به اتهام “قتل” بازداشت و از آن زمان تاکنون در زندان رجایی شهر بسر می‌برد.

حسن روشن نیز پیشتر از بابت اتهام “محاربه از طریق سرقت مسلحانه” بازداشت و به اعدام محکوم شده بود.

روز پنجشنبه ۴ مهرماه نیز یک زندانی دیگر به نام «محمدرضا قنبری، از اندرزگاه ۱۰ سالن ۳۱» جهت اجرای حکم به یکی از سلول های انفرادی این زندان منتقل شد.

محمد رضا قنبری، متولد ۱۳۷۶ حدود ۳ سال پیش به اتهام قتل بازداشت و به اعدام محکوم شده بود.

محتمل است بر تعداد منتقل شدگان افزوده شود. در صورت عدم جلب رضایت و یا اخذ مهلت از اولیای دم در خصوص پرونده دو تن از این زندانیان احتمال می‌رود که طی روزهای آتی احکام اعدام دیگری در زندان رجایی شهر کرج اجرا شود.

بنا بر گزارش نهادهای بین‌المللی، ایران به تناسب سرانه جمعیت و میزان اعدام، رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا را دارد.

بر اساس گزارش مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در دوره یکساله (اول ژانویه ۲۰۱۸ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۱۸) دست‌کم ۲۳۶ شهروند اعدام شدند و ۱۹۵ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۶ کودک-مجرم اشاره کرد و همین‌طور به محل اجرای ۱۳ حکم اعدام که در ملآعام بوده است.

بنا بر همین گزارش بیش از ۷۲ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.