تفتیش منزل و ضبط لوازم شخصی احسان الله اعیادی، شهروند بهایی

پنجشنبه, 11ام مهر, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – منزل احسان الله اعیادی، شهروند بهایی ساکن تهران روز جمعه ۵ مهرماه، مورد تفتیش مامورین وزارت اطلاعات قرار گرفت. مامورین پس از تفتیش منزل تعدادی از مدارک، کتب و تصاویر بهایی و همچنین تعدادی از لوازم شخصی وی از جمله هارد کامپیوتر و چند دستگاه تلفن همراه خانواده آقای اعیادی را نیز با خود بردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز جمعه ۵ مهرماه ۱۳۹۸، منزل احسان الله اعیادی، شهروند بهایی ساکن تهران مورد تفتیش مامورین وزارت اطلاعات قرار گرفت.

یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند بهایی به گزارشگر هرانا گفت: “هفت تن از مامورین وزارت اطلاعات ساعت ۸ صبح روز جمعه، پس از مراجعه به منزل آقای اعیادی، با ارائه حکم بازرسی ضمن تفتیش محل، بسیاری از لوازم شخصی از جمله تمام تصاویر و کتب مربوط به آیین بهایی سند ازدواج، سند خودرو شخصی، هارد کامپیوتر، لپ تاپ و ۴ دستگاه تلفن همراه را جمع آوری کرده، پس از صورت جلسه و اخذ اثر انگشت به همراه خود بردند. بازرسی منزل و ضبط وسایل تا ساعت ۱۲ ظهر ادامه داشت”.

هرانا در همان روز از تفتیش منازل تعداد پرشماری از شهروندان بهایی در تهران و کرج توسط نیروهای امنیتی خبر داده بود.

شهروندان بهایی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار نفر بهایی وجود دارد اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی گری را به رسمیت شناخته و مذهب بهاییان را به رسمیت نمی‌شناسد. به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهائیان در ایران به صورت سیستماتیک نقض شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.