خامنه ای: جمهوری اسلامی ایران قطعاً رژیمی عادی نمی شود

پنجشنبه, 11ام مهر, 1398
اندازه قلم متن

در بیست و سومین روز از ماه مبارک رمضان، جمعی از استادان، نخبگان و پژوهشگران دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور، عصر امروز (چهارشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

علی خامنه ای، رهبر حکومت اسلامی ایران، امروز چهارشنبه دهم مهر ماه در جمع فرماندهان سپاه پاسداران گفت که جمهوری اسلامی ایران آن طور که قدرت های جهانی می خواهند هرگز یک رژیم عادی نخواهد شد.

او گفت : “سلطه گران به گفته خودشان می خواهند ایران به کشوری عادی یعنی منطبق با سازوکار نظام سلطه تبدیل شود اما جمهوری اسلامی از آغاز شکل گیری خود با نظام سلطه مقابله کرده و از این پس نیز مطلقاً تسلیم زورگویان جهانی نمی شود و راه انقلابی گری و مقابله با سلطه گران را قطعاً ادامه خواهد داد.”    

رهبر حکومت اسلامی ایران در ادامه گفت سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران شکست خورده به طوری که، به گفتۀ آیت الله خامنه ای، در حاشیۀ نشست مجمع عمومی سازمان ملل، آمریکایی ها “به واسطۀ رفقای اروپایی شان برای ملاقات با رئیس جمهوری ایران التماس می کردند.”

رهبر حکومت اسلامی ایران سپس افزوده است که انگیزۀ آمریکایی ها برای چنین اقدامی این بوده که “یک حالت نمادینی برای تسلیم ایران درست کنند” که به گفتۀ رهبر حکومت اسلامی ایران “موفق نشدند و این سیاست تا آخر هم شکست خواهد خورد.”

علی خامنه ای در جای دیگری از سخنانش افزود که جمهوری اسلامی ایران “با جدیت کامل به کاهش تعهدات هسته ای خود ادامه می دهد”. او از سازمان انرژی هسته ای ایران خواست که این کاهش تعهدات را “به طور دقیق و کامل و جامع به اجرا بگذارد”.

علی خامنه ای همچنین از فرماندهان سپاه پاسداران خواست که نگذارند “سپاه پیر و محافظه کار و به وضع موجود قانع بشود.” وی از فرماندهان سپاه پاسداران خواست که “آمادگی خود را در مواجهه با حوادث بزرگ” حفظ کنند و “نگاه وسیع و فرامرزی به جغرافیای مقاومت” را از دست ندهند. او از این “نگاه وسیع فرامرزی” به عنوان مسئولیت ویژه سپاه پاسداران یاد کرد که به گفتۀ علی خامنه ای “گاهی از واجب ترین واجبات هم لازم تر می شود.” علی خامنه ای همچنین خطاب به فرماندهان سپاه پاسداران گفت : “از دشمن مطلقاً نترسید اما کلاملاً هوشیار باشید و ارزیابی واقعی و صحیحی از دشمن داشته باشید.”

از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.