غلامعلی حسینقلی‌ زاده به ۵ سال حبس محکوم شد

یکشنبه, 14ام مهر, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – غلامعلی حسینقلی‌ زاده، شهروند اهل ارومیه توسط دادگاه انقلاب این شهر به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. جلسه داد رسیدگی به اتهامات این شهروند در تاریخ ۷ مهرماه برگزار شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، غلامعلی حسینقلی‌زاده (غلام قلی زاده)، فعال ترک (آذربایجانی) به تحمل ۵ سال زندان محکوم شد.

جلسه رسیدگی به اتهامات وی در شعبه سوم دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی رضا نجف‌زاده در تاریخ ۷ مهرماه ۹۸ برگزار شده بود. بر اساس حکم صادره، آقای حسینقلی زاده به اتهام “عضویت در گروه های معاند نظام” به ۵ سال زندان محکوم شده است.

در دادنامه صادره آمده است: “بنا به مراتب معروضه دادگاه بزه انتسابی را محرز تشخیص داده و بر اساس ماده ۴۴۹ مجازات اسلامی نامبرده به تحمل پنج سال حبس با احتساب و کسر ایام بازداشت گذشته محکوم  اعلام می دارد. همچنین دو عدد دوربین فیلمبرداری و دستگاه ضبط صوت مکشوفه از متهم به لحاظ اینکه در راستای ارتباط گیری با شبکه ماهواره ای و برانداز ارسال اخبار و اطلاعات امنیتی داخل کشور بهره‌برداری شده به عنوان وسیله ارتکاب جرم به استناد جرم ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی به نفع دولت ضبط می گردد.”

غلامعلی حسینقلی‌زاده در تاریخ ۱۴ تیرماه ۹۷ در مراسم قلعه بابک در کلیبر توسط نیروهای امنیتی بازدشت شد و به دلیل ضرب و شتم مامورین پس از بازداشت به بهداری منتقل شده بود. وی نهایتا به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد. وی نهایتا پس از ۲۵ روز با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی از این زندان آزاد شده بود.

آقای حسینقلی زاده پیش از این نیز در پی برگزاری مراسمی در «روز جهانی مبارزه با شکنجه»، به اتهام تمرد از دستور ماموران دولت به تحمل ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.