لیلا میرغفاری به زندان قرچک ورامین منتقل شد

دوشنبه, 15ام مهر, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – لیلا میرغفاری، فعال مدنی که اخیرا توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، طی روزهای اخیر با پایان مراحل بازجویی و پس از تحمل شش روز سلول انفرادی به زندان قرچک ورامین منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، لیلا (خدیجه) میرغفاری، فعال مدنی به زندان قرچک ورامین منتقل شده است.

یک منبع نزدیک به خانم میرغفاری در این خصوص به هرانا گفت: “لیلا میرغفاری روز جاری طی یک تماس تلفنی با خانواده خود از انتقال خود به زندان قرچک ورامین خبر داده و اظهار داشته که به مدت ۶ روز در سلول انفرادی محبوس بوده است”.

به گفته این منبع مطلع، خانم میرغفای هم اکنون در بند ۵ این زندان نگهداری می‌شود و در اعتراض به بازداشت خود ۲ روز در اعتصاب غذا بوده است.

هرانا در تاریخ ۷ مهرماه از انتقال خانم میرغفاری به دادسرای ارشاد خبر داده بود.

با توجه به طی مراحل دادرسی از بابت پرونده های پیشین از دلایل بازداشت وی تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاع دقیقی در دست نیست.

لازم به یادآوری است، در تیرماه سال جاری حکم نهایی پرونده ۱۸ فعال مدنی از جمله لیلا میرغفاری به آنها ابلاغ شده بود. بر اساس این حکم دادگاه بدوی مبنی بر محکومیت وی به ۹۱ روز حبس، تائید و به مدت ۳ سال به حالت تعلیق در آمده بود.

جلسه دادگاه تجدیدنظر این فعالین مدنی در تاریخ ۱۸ اردیبهشت‌ماه سال جاری بدون حضور اکثر متهمین در شعبه ۳۶ دادگاه انقلاب برگزار شده بود.

لیلا میرغفاری سال گذشته نیز توسط دادگاه مجتمع قضایی ارشاد در ارتباط با حمایت از مخالفان حجاب اجباری به پرداخت جریمه نقدی به مبلغ ۳۲ میلیون و دویست هزار ریال معادل ( ۳ میلیون و دویست و بیست هزار تومان) محکوم شده بود. خانم میرغفاری در پی صدور این حکم در تاریخ ۱۰ مهرماه ۹۷ بازداشت و پس از یک روز نهایتاً با قرار کفالت آزاد شد.

این حکم نیز در تاریخ  ۳۱ اردیبهشت ۹۸، با پرداخت جزای نقدی توسط لیلا میرغفاری به اجرا درآمد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.