سازمان های جبهه ملی ایران در خارج از کشور: ابتلای مردم بی پناه به ویروس ایدز بسبب بهداشت نامناسب

چهارشنبه, 17ام مهر, 1398
اندازه قلم متن

ابتلای مردم بی پناه به ویروس ایدز بسبب بهداشت نامناسب

خبر ابتلای تعداد زیادی از اهالی روستای چنار محمودی شهرستان لردگان در چهارمحال بختیاری به ویروس ایدز مردم این منطقه را برآشفت. اطلاع از تعداد مبتلایان به یکباره و بعد از انجام آزمایش‌های قند خون این ظن را در مردم تقویت کرد که این آزمایش‌ها علت انتقال و شیوع بیماری بوده است. آنچه که بیشتر اهالی روستای چنار محمودی را آزار میداد بازی با آبرو و عزت نفسشان بود. پس از انتشار خبر، این روستائیان منزوی شده بودند و میگفتند هرجا میرویم و میفهمند اهل این روستا هستیم، مانند جزامی‌ها از ما دور میشوند. میگفتند که اگر برایمان کاری نمیکنند حداقل شرافت و آبرویمان را پایمال نکنند.

پس از آن از وزارت بهداشت گرفته تا قوه قضاییه و فرماندار، همزمان به سلب مسئولیت از خود و یافتن مقصر دیگری برای ماجرا پرداختند. اعتراضات مردم خبر را رسانه ای کرد. خشم اهالی لردگان هنگامی به اوج رسید که وزیر بهداشت عامل انتقال را نه سرنگ آلوده بهیار بلکه “معتادان تزریقی و افرادی با روابط نامطلوب” اعلام نمود.

به این سبب شماری از ساکنان روستای چنار محمودی از روز نهم مهر مقابل فرمانداری لردگان تجمع کردند. آنها استفاده از سرنگ آلوده هنگام آزمایش قند خون را علت سرایت ویروس ایدز میدانستند. اعتراض‌ها ادامه یافت و شنبه ۱۳ مهر، معترضان با تجمع در مقابل مراکز دولتی شهر لردگان با نیروهای انتظامی درگیر شدند. در این درگیری به ساختمان‌های دولتی آسیب رسید و دفتر امام جمعه لردگان به آتش کشیده‌ شد. نیروهای “یکان ویژه” با ماشین آب پاش، گازاشگ آور و شلیک تیرهوائی به مردم حمله برده، جمعی از ایشان را مجروح و عده ای را بازداشت نمودند. متعاقب آن طبق معمول، حکومت این اعتراضات را به “ضد انقلاب” نسبت داد!

وزارت بهداشت اعلام میکند که تنها ۲۶ نفر مبتلا به ویروس شده اند، در حالیکه مردم ادعا دارند که رقم مبتلایان بسیار بیش از این است. این واقعه میتواند حاصل بی توجهی بهیاران و ناشی از عدم آگاهی های لازم حرفه ای به دلیل عدم انضباط لازم در سازمان بهداشت صورت گرفته باشد. در جائی که حتی کمبود احتمالی لوازم از جمله سرنگ و سوزن تزریق می توانست با ضد عفونی کردن مکرر آنچه داشتند جبران شود.

مسئولان ادعا کرده اند که مثبت بودن ویروس ایدز نمیتواند بلافاصله پس از بکار بردن سوزن آلوده هنگام آزمایش خون معلوم شود. در حالیکه نتیجه آزمایش ویروس ایدز حتی سه هفته بعد از استفاده از سوزن آلوده میتواند مثبت باشد و این ابتلا نزدیک به دو ماه پس از آزمایش خون آشکار شده است. بنابراین نگرانی مردم در این مورد که ابتلا به سبب سوزن آلوده صورت گرفته است کاملا منطقی بنظر میرسد.

ما همدردی خود را با مردم مبتلا شده به ویروس ایدز لردگان اعلام داشته و مسئولان جمهوری اسلامی و مدیران بهداشت رژیم را مسئول این حادثه خطرناک میدانیم. این حق مردم است که درمان مبتلایان و دنبال کردن مراحل پزشکی لازم توسط مراجع دولتی هرچه زودتر انجام شود.

حکومت غیر پاسخگوی جمهوری اسلامی به علت ناتوانی در حل مشکلات مردم و فساد فراگیر هرگونه اعتماد مردم را از دست داده است. راه رهایی مردم ایران از این وضعیت فاجعه بار پایان دادن به حکومت دینی و استقرار آزادی و حاکمیت ملی است. ما اطمینان داریم که مردم ایران در تحقق این مهم موفق خواهند بود.

سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور

۱۵ مهرماه ۱۳۹۸ برابر ۷ اکتبر ۲۰۱۹
info@iranazad.info
http://www.iranazad.info

********

توضیح عکس اول صفحه:

مردم چناران و واکنش وزیر بهداشت به فاجعه بیمار شدن مردم؛

کاری از مانا نیستانی
منتشر شده در نشرآسو

@Shahrvandyar


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.