تداوم محرومیت درمانی مطلب احمدیان، در زندان رجایی شهر کرج

پنجشنبه, 18ام مهر, 1398
اندازه قلم متن

 

خبرگزاری هرانا – مطلب احمدیان، زندانی زندان رجایی شهر کرج به دلیل تعلل مسئولین در انتقال پرونده پزشکی از زندان اوین از اعزام به بیمارستان و دریافت خدمات درمانی محروم مانده است. این زندانی از سالها پیش از بیماری ارکیتیس (عفونت بیضه) و انتقال عفونت به مثانه رنج می‌ برد و علاوه بر این به جهت عارضه نخاعی نیز باید به متخصص مراجعه کند. وی اخیرا از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مطلب احمدیان، زندانی زندان رجایی شهر کرج از از اعزام به بیمارستان و دریافت خدمات درمانی محروم مانده است.

این زندانی که اخیرا از زندان اوین به این زندان منتقل شده است در زندان اوین و پس از مدتها محرومیت، در بازه های زمانی خاصی جهت دریافت دارو با هزینه شخصی به بیمارستان منتقل می شد. با این حال مسئولین زندان رجایی شهر کرج به بهانه عدم ارسال پرونده پزشکی از زندان اوین از اعزام وی به بیمارستان جلوگیری می کنند.

مطلب احمدیان که هفته جاری دهمین سال از دوره محکومیت خود را آغاز کرده است از سالها پیش از بیماری ارکیتیس (عفونت بیضه) و انتقال عفونت به مثانه رنج می برد و تاکنون رسیدگی درمانی در ارتباط با بیماری وی صورت نگرفته است.

عدم رسیدگی به وضعیت بیماری وی در حالی است که آقای احمدیان در تمام این مدت با این مشکل مواجه بوده و بیماری او روز به روز پیشرفت کرده است. پیشتر پزشک عمومی و متخصص عفونی در بهداری زندان اوین بارها تاکید کرده بودند که حتما باید توسط جراح و متخصص اورولوژی ویزیت شود و شیمی تراپی، سونوگرافی و آزمایشات مربوطه صورت گیرد. وی همچنین به جهت عارضه نخاعی نیز به گفته پزشکان باید هر شش ماه تحت آزمابش ام آر آی قرار گیرد و همچنین جهت جلوگیری از پیشرفت بیماری و درمان به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کند.

مطلب احمدیان در مردادماه سال ۹۷ توسط شعبه ۱ دادگاه کیفری یک استان کردستان به اتهامات “مشارکت در قتل” به ۸ سال حبس تعزیری و پرداخت نصف دیه کامل (دو دیه کامل برای ۴ متهم پرونده) و به اتهام “ضرب و جرح عمدی” از بابت همان پرونده به ۱ سال حبس و پرداخت ۲۰ میلیون تومان (۸۰ میلیون تومان برای ۴ متهم پرونده) بابت دیه فرد مجروح شده درگیری محکوم شد.

مطلب احمدیان پس از ابلاغ این حکم در ابتدای شهریورماه ۹۷ از زندان مرکزی سنندج به زندان اوین انتقال داده شد و اخیرا از این زندان به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده است.

پیشتر هرانا در گزارش مربوط به خردادماه سال ۹۷ از محرومیت آقای احمدیان از دریافت خدمات درمانی در زندان سنندج و در گزارش مربوط به دی ماه سال گذشته از تداوم این محرومیت در زندان اوین با وجود ابتلای این زندانی به بیماری ارکیتیس (عفونت بیضه) خبر داده بود.

مطلب احمدیان، ۳۱ ساله اهل بانه، در ۱۳ مهرماه ۱۳۸۹ بازداشت و در پرونده اول خود پس از حدود ۲۳۰ روز تحمل سلول انفرادی، به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از گروه های اپوزیسیون، به ۳۰ سال حبس در تبعید به زندان میناب محکوم شد.

مورخ ۱۴ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵، این زندانی امنیتی به زندان سقز منتقل شد.

وی همچنین در دو پرونده در سال‌های ۱۳۸۷ و ۱۳۹۰ با اتهام تردد غیرمجاز از مرزهای کشور به پرداخت یک میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.