مجتبی پروین بازداشت شد

یکشنبه, 21ام مهر, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – مجتبی پروین روز جاری توسط نیروهای امنیتی در منزل پدری خود در اردبیل بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. وی پیشتر توسط دادگاه کیفری اردبیل به ۳ ماه حبس تعزیری محکوم شده و این حکم در تاریخ ۳۰ مردادماه به تائید دادگاه تجدید نظر رسیده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۲۱ مهرماه ۹۸، مجتبی پروین، توسط نیروهای امنیتی اردبیل در منزل شخصی پدری بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

هرچند علت بازداشت این شهروند اهل اردبیل تا لحظه تنظیم این گزارش مشخص نشده است با این حال احتمال می رود بازداشت وی در ارتباط با محکومیت قطعی او صورت گرفته باشد.

در تاریخ ۳۰ مردادماه ۱۳۹۸، شعبه ۱ دادگاه تجدید نظر استان اردبیل رای قطعی مجتبی پروین را به وی ابلاغ کرد. در این حکم با استناد به اظهارات مامورین دادسرا مبنی بر تایید تخریب خودروی پلیس توسط آقای پروین، آمده است که درخواست تجدید نظر وی رد و رای اولیه عیناً تایید می شود.

لازم به یادآوری است که جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مجتبی پروین در خصوص اتهام “تخریب خودروی پلیس” پیشتر در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان اردبیل برگزار و در مرحله بدوی به ۳ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

در دادنامه صادره آمده بود که این حکم با شکایت نیروی انتظامی و بر اساس گزارش مدیر کل اطلاعات استان اردبیل و اداره اطلاعات پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی استان اردبیل صادر شده است.

جلسه دادگاه مجتبی پروین در بخش دیگر این پرونده در تاریخ ۲۷ مردادماه در دادگاه عمومی و انقلاب اردبیل حاضر شدو جلسه رسیدگی به اتهامات وی برگزار شده بود.

آقای پروین مورخ ۱۷ مهرماه ۹۷ توسط نیروهای امنیتی شهر اردبیل در منزل شخصی خود بازداشت و همان روز پس از تفهیم اتهام با قرار کفالت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

وی پیشتر نیز در تاریخ ۱۹ مردادماه ۹۷ به همراه تعدادی دیگر از فعالان ترک (آذربایجانی) در پی برگزاری مراسمی در پناهگاه کوه سبلان توسط نیروهای امنیتی مشکین‌شهر بازداشت و پس از گذشت ساعاتی در شامگاه همان روز از بازداشتگاه شهر لاهرود آزاد شدند.

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.