ایران اینترنشنال: سپاه پاسداران از بازداشت روح‌الله زم خبر داد

دوشنبه, 22ام مهر, 1398
اندازه قلم متن

سپاه پاسداران با انتشار بیانیه‌ای از بازداشت روح‌الله زم مدیر کانال آمدنیوز خبر داد و اعلام کرده که ماموران این نهاد موفق شده‌اند او را به داخل کشور هدایت و بازداشت کنند.

هم‌زمان کانال تلگرامی آمدنیوز نیز  بیانیه‌ سپاه درباره بازداشت زم را منتشر کرده که به  نظر می‌رسد اکنون سپاه پاسداران به آن دسترسی دارد. 

روح‌الله زم فعال رسانه‌ای مخالف جمهوری اسلامی است ولی پیشتر گفته بود که مدیریت کانال آمدنیوز را واگذار کرده است. شهرت زم در فعالیت‌های رسانه‌ای به افشای اسناد و مدارک درباره مقام‌های جمهوری اسلامی است. 

سپاه پاسداران در بیانیه خود برای اعلام بازداشت روح‌الله زم از او به عنوان یکی از «سرشاخه‌های رسانه‌ای دشمن و جنگ روانی» علیه جمهوری اسلامی معرفی کرده است.

در این بیانیه همچنین از کانال آمدنیوز به عنوان یکی از «آبشخورهای محوری دشمن» برای «اختلاف‌افکنی در ارکان نظام اسلامی، ایران هراسی، دروغ پردازی» و مسائلی مانند «فراهم‌سازی زمینه‌های اقدامات خشونت بار و تروریستی؛ ایجاد آشوب و ناآرامی» یاد شده است. 

روح‌الله زم فرزند محمدعلی زم است که پیشتر مناصبی در جمهوری اسلامی از جمله ریاست حوزه هنری را به عهده داشته است.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران سال گذشته مستندی از زم به نام «‌ایستگاه پایانی دروغ» پخش کرد که در آن به نظر می‌رسید زم در تور نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی افتاده و ماموران امنیتی اطلاعات دروغی را با هدف انتشار در کانال آمدنیوز و برخی دیگر از رسانه‌های مخالف جمهوری اسلامی به او منتقل می‌‌کنند. 

زم بعد از پخش این مستند در مصاحبه‌ای با ایران اینترنشنال گفت: «برای کاری بزرگ‌تر مجبور شدم خبر جعلی منتشر کنم و معذرت می‌خواهم.»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.