بهانه تراشی مسئولین زندان در اعزام مجید اسدی به بیمارستان

دوشنبه, 22ام مهر, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – مجید اسدی، زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج، روز گذشته علیرغم تعیین وقت قبلی به دلیل امتناع از پوشیدن لباس زندان از اعزام به بیمارستان محروم شد. گفته می شود ممانعت از اعزام وی به این بهانه و به دستور دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی صورت گرفته است. مجید اسدی از بیماری های مختلفی از جمله مشکلات غدد و دستگاه گوارش، چشم و ستون فقرات رنج می برد. در حالی که با تشخیص پزشکان زندان، آقای اسدی باید در فواصل زمانی مشخص تحت مراقبت های ویژه پزشکی در بیمارستان قرار گیرد، با کارشکنی و بهانه تراشی مسئولین زندان از اعزام وی به بیمارستان خارج از زندان جلوگیری می شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۲۰ مهرماه ۹۸، مجید اسدی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج علیرغم تعیین وقت قبلی از اعزام به بیمارستان محروم شد.

گفته می شود مخالفت با اعزام وی به بیمارستان به دستور امین وزیری، دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی و به بهانه امتناع این زندانی از پوشیدن لباس زندان صورت گرفته است. این در حالی است که با هماهنگی با زندان، خانواده آقای اسدی از مدت‌ها قبل وقت ویزیت پزشک متخصص در بیمارستان را گرفته بودند.

گفتنی است روز سه شنبه ۲ مهرماه ۹۸، مجید اسدی، برای دومین باز به دلیل مخالفت با پوشیدن لباس زندان در زمان انتقال به دادسرای اوین و نپوشیدن لباس زندان به بند بازگردانده شد. وی روز چهارشنبه ۲۹ شهریورماه نیز به شعبه ۶ بازپرسی دادسرای اوین به ریاست بازپرس جعفری احضار شده و در حین انتقال با این برخورد غیرقانونی مسئولین زندان روبرو شده بود.

هرانا پیشتر گزارش کرده بود که این زندانی سیاسی علیرغم ابتلا به بیماری‌های مختلف از رسیدگی مناسب پزشکی و اعزام به بیمارستان خارج از زندان محروم مانده است.

وجود کیست در کبد، مشکلات متعدد در دستگاه گوارش، التهاب شبکیه و عصب هر دو چشم، بیماری آنکیلوزان اسپوندیلیت یا همان التهاب ستون فقرات و دیسک کمر از جمله مشکلاتی است که آقای اسدی مدتهاست از آنها رنج می برد.

مجید اسدی ساعت ۱۰ شب ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۵ در منزل خانوادگی خود در کرج توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

این زندانی در آذرماه سال ۹۶ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی” و “تبلیغ علیه نظام” به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر عینا تایید شد.

با استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی” در ارتباط با وی قابل اجرا خواهد بود.

آقای اسدی هم‌اکنون در زندان رجایی شهر کرج به سر می‌برد سومین سال حبس بدون مرخصی خود را پشت سر گذاشته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.