جزئیاتی جدید از بازداشت روح‌الله زم در گفتگو با شیرین نجفی ادمین‌ آمدنیوز

جمعه, 26ام مهر, 1398
اندازه قلم متن

najafi_101619.jpg

ایران اینترنشنال – شیرین نجفی، یکی از ادمین‌های آمدنیوز، که برخی منابع همزمان با اعلام خبر بازداشت روح‌الله زم از سوی سپاه پاسداران، خبر بازداشت وی را نیز منتشر کرده بودند، در گفت‌گوی اختصاصی با تلویزیون ایران اینترنشنال، هرگونه دعوت یا نقش‌آفرینی در سفر زم به عراق را تکذیب کرد و گفت که روح‌الله زم به دعوت یک‌سری از دوستانش که از اعضای دفتر آیت‌الله سیستانی بودند و برای دیدار با آن‌ها به عراق رفته بود.

شیرین نجفی، روز چهارشنبه بیست و چهارم مهر در گفت‌وگوی اختصاصی با ایران اینترنشنال، گفت که آخرین بار شب قبل از اعلام خبر بازداشت روح‌الله زم، با وی تلفنی گفت‌وگو کرده است.

او گفت: «تعداد ادمین‌های آمدنیوز بسیار معدود بود و من صبح‌ها به وقت ایران خبرها را در این کانال منتشر می‌کردم. صبح دوشنبه وقتی قصد انتشار خبر در کانال تلگرامی آمدنیوز را داشتم، دیدم که اطلاعیه‌ای در آن منتشرشده که به زودی خبر مهمی منتشر خواهد شدو فکر کردم حتما خود آقای زم قصد انتشار خبری را دارد، اما یک‌باره متوجه شدم دیگر به این کانال دسترسی ندارم و متوجه شدم من را از این کانال اخراج کرده‌اند. برایم خیلی عجیب بود اما همزمان دوستانم در تماس با من، خبر دادند که تلویزیون ایران خبر بازداشت روح‌الله زم را اعلام کرده‌است.»

شیرین نجفی با بیان این‌که بعد از شنیدن خبر بازداشت زم «بسیار نگران شدم و ترسیدم»، گفت: «من بلافاصله خط تلفنی را که از آن استفاده می‌کردم خاموش کردم و به سمت کشوری حرکت کردم که در حال حاضر در آن هستم.»

ایران اینترنشنال @IranIntl
 

گفت‌وگوی اختصاصی ایران اینترنشنال
شیرین نجفی، ادمین آمدنیوز با ابراز نگرانی از امنیت جانی خود و روح الله زم، درباره این‌که چگونه کانال تلگرامی آمدنیوز در اختیار سپاه پاسداران ایران قرار گرفته است، توضیحات بیشتری داد.

Embedded video
۱۰۸ people are talking about this
 
 

نجفی درباره اطلاع نهادهای مسئول در فرانسه از سفر روح‌االه زم به عراق، گفت: «در صحبت‌هایی که با آقای زم داشتم، او گفت که به دولت فرانسه اطلاع داده که قصد سفر به عراق را دارد. اما به ایشان نگفته بودند که نرو، فقط گفته بودند که چه ساعتی پرواز داری، چه روزی باز خواهی گشت و در کدام هتل خواهی ماند. این اطلاعات را ما باید داشته باشیم.»

شیرین نجفی اخبار منتشر شده درباره نقش خود در دعوت روح‌الله زم به عراق را تکذیب کرد و گفت: «من هیچ‌وقت از آقای زم دعوت نکردم که به عراق برود. آقای زم مهمان یک‌سری از دوستان خود در عراق بود.»

او تاکید کرد: «کشور عراق جایگاه و محل اقامت من نبود که از ایشان دعوت کنم به آن‌جا بروند. اما من‌هم دعوت شده بودم که به عراق بروم. من هیچ‌وقت از ایشان دعوت نکردم. ایشان نه این‌که بخواهند به دیدار آیت‌الله سیستانی بروند اما مهمان اشخاصی بود که عضو دفتر ایشان بودند و قرار بود دیداری با چند نفر داشته باشد که نماینده آیت‌الله سیستانی بودند.»

نجفی گفت: «وقتی روح‌الله زم به من گفت می خواهد به عراق برود، شوکه شدم. به ایشان گفتم نروید، من به‌‌جای شما می روم عراق، اما آقای زم تاکید کرد که نه من خودم باید بروم عراق چون می‌خواهم با آن‌ها دیدار داشته باشم و می خواهم یک سری صبحت‌ها بکنم.»

شیرین نجفی گفت: «من با خود آقای زم و خانواده ایشان نزدیک بودم و از لحظه خبر بازداشت او کارم شده گریه و زاری و نگران جان او و امنیت خودم هستم.»

نجفی گفت که از ابتدای آمدنیوز با زم و خانواده‌اش رابطه نزدیکی داشته است و به این نکته اشاره کرد که: «تا همین حالا که مقام‌های جمهوری اسلامی مرا نفر دوم آمدنیوز می‌شناسند و واقعا احساس ناامنی می‌کنم و هر لحظه ممکن است بازداشت شوم و خیلی بلاها ممکن است بر سرم بیاید اما از همین جا اعلام می‌کنم آقای زم وابسته به هیچ یک از نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی نبود، هدف او افشاگری بود، افشاگری از وزارت اطلاعات گرفته تا سپاه پاسداران و افشاگری درباره مقام‌های عالی‌رتبه جمهوری اسلامی.»

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.