سه شهروند بهایی در شیراز همزمان با تفتیش منازل شماری دیگر بازداشت شدند

دوشنبه, 29ام مهر, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – صبح روز جاری دستکم سه شهروند بهایی در شیراز به نام های فرزان معصومی، کیانا شعاعی و سروش آبادی توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. مامورین همزمان منازل این شهروندان و شماری دیگر را نیز تفتیش کرده و تعدادی از لوازم شخصی از جمله کامپیوتر، لپ تاپ و تلفن همراه آنان را با خود بردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۲۹ مهرماه ۹۸، سه شهروند بهایی ساکن شیراز به نام های فرزان معصومی، کیانا شعاعی و سروش آبادی توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

یک منبع نزدیک به این شهروندان بهایی به گزارشگر هرانا گفت: “امروز مامورین اداره اطلاعات شیراز منازل تعدادی از شهروندان بهایی این شهر را تفتیش کرده و تعدادی از لوازم شخصی از جمله کامپیوتر، لپ تاپ و تلفن همراه آنان را با خود بردند. در این میان دستکم سه تن بازداشت شده اند”.

هویت دیگر شهروندان بهایی که منازل آنان مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفته توسط هرانا در حال بررسی است.

شهروندان بهایی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار نفر بهایی وجود دارد اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی گری را به رسمیت شناخته و مذهب بهاییان را به رسمیت نمی‌شناسد. به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهائیان در ایران به صورت سیستماتیک نقض شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.