یک انیمیشن با الهام از داستان ضحاک ماردوش در شاهنامه فردوسی به فهرست مقدماتی اسکار رسید

دوشنبه, 29ام مهر, 1398
اندازه قلم متن

انیمیشن «آخرین داستان» ساخته اشکان رهگذر به فهرست مقدماتی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی رسید و در صورت راهیابی به مرحله نهایی، امسال برای دریافت جایزه اسکار رقابت خواهد کرد.

به گزارش نشریه هنری «هالیوود ریپورتر»، امسال ۳۲ انیمیشن به مرحله مقدماتی رسیدند که یکی از این آثار برگزیده، ایرانی است.

آخرین داستان، برداشتی آزاد از داستان ضحاک ماردوش در شاهنامه، اثر ابوالقاسم فردوسی، شاعر نامدار ایرانی، است و اکرانش در جشنواره های سینمایی با استقبال زیادی از سوی تماشاگران و منتقدان هنری همراه شده است.

وبسایت رسمی این انیمیشن درباره داستان چنین می نویسد: «جمشید رفته است و ضحاک در پی طمع و جاه طلبی برای محاصره جمکرد، به نیابت از پدر بر تخت جمشید تکیه می‌ زند، اما افسوس که اهریمن بر وجود ضحاک سیطره یافته و تاریکی او تمام شهر را فرا می‌ گیرد. در این میان آفریدون که کودکی است کشاورز زاده، متولد می‌شود و برای دادخواهی خون پدر و مادرش، همراه با کاوه آهنگر قیام می‌کند.»

اکبر زنجانپور، حامد بهداد، لیلا حاتمی، پرویز پرستویی، اشکان خطیبی، باران کوثری، حسن پور شیرازی، شقایق فراهانی، و ملیکا شریفی نیا از جمله صداپیشه‌های نسخه فارسی آخرین داستان هستند.

این انیمیشن که تولید آن نزدیک به یک دهه طول کشید، محصول «استودیو هورخش» است و پخش جهانی این کارتون را «سون اسکای اینترتیمنت» بر عهده دارد.

اکران آخرین داستان به زودی در ایران و سایر کشورهای جهان آغاز می شود.

اعضای آکادمی علوم و هنری های سینمایی یا اسکار، با غربال این انیمیشن ها در چند مرحله، نامزدهای نهایی را پیش از برگزاری مراسم اصلی انتخاب می کنند.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.