آدم ربایی سپاه و حقوق انسانی یک انسان

دوشنبه, 29ام مهر, 1398
اندازه قلم متن

از روز دوشنبه ۲۲ مهر که سپاه پاسداران از ربودن روح الله زم و هدایت آن به ایران خبر داد موضوع و معمای دستگیری و ربایش او در صدر خبرهای رسانه‌های ایرانی در داخل و خارج از کشور قرار گرفته است. حتی برخی از رادیو و تلویزیون‌های خارجی و روزنامه‌های فرانسوی زبان معتبری چون فیگارو و لوموند در ارتباط با دستگیری روح الله زم مطلب نوشتند. به دنبال این آدم ربائی بود که وزیر خارجه فرانسه از فرانسویان و فرانسویان دو ملیتی درخواست کرده است به هیچ بهانه‌ای به ایران سفر نکنند. همچنین دانشگاههای استرالیا از تمام محققان و اساتید دانشگاه‌ها درخواست نمودند به هیچ عنوانی به ایران سفر نکنند.

بعد از دستگیری روح الله زم سپاه پاسداران حکومت اسلامی خبر داد که سازمان اطلاعات سپاه توسط سربازان گمنام امام زمان در یک عملیات ” اطلاعاتی هوشمندانه” روح الله زم “مدیر کانال آمد نیوز” را دستگیر کرده است. این دستگیری یا بهتر بگویم این آدم رباِیی مورد ستایش بدون استثناء کلیه مقامات ارشد حکومت اسلامی قرار گرفت.

درست در زمانی که جمهوری اسلامی در تمام زمینه‌ها شکست خورده است و در بن بست خود ساخته‌ای دست و پا می‌زند که حتی تتلو دوست ابراهیم رئیسی آنها را رها کرده است؛ تو گویی سربازان گمنام امام زمان به رهبری حسین طائب دست راست مجتبی خامنه‌ای شق القمر کرده‌اند. سپاه پاسداران چنان صحنه نمائی می‌کند که گویا مهمترین عملیات امنیتی و نظامی قرن را انجام داده است. این دستگاه مخوف می‌کوشد از ربودن روح الله زم، بیشترین بهره برداری سیاسی را بر سرکوب مخالفین رهبری مجتبی خامنه‌ای نماید.

سربازان امام زمان اطلاعات سپاه اگر راست می‌گویند و بلدند ضربه‌های سنگین به دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی دشمن بزنند و بر همه چیز نفوذ و اشراف دارند چرا وقتی که اسرائیل دو وانت مدارک نیروگاه اتمی را در روز روشن و در وسط تهران دزدید و حتی در راه ایستادند چلوکباب خوردند کاری نکردند و مثل پخمه‌ها نفهمیدند که در شهر چه می‌گذرد. سربازان امام زمان چرا وقتی اسناد و آرشیو صدا و سیما را دزدیدند و به تلویزیون “من و تو” فروختند هوشیار نبودند. سربازان امام زمان آنزمان که در وسط تهران داعشیان سنی به مجلس داعشیان شیعه حمله ور شدند چرا در علم هپروت بسر می‌بردند. سربازان امام زمان وقتی مجددا داعشیان سنی به رژه‌ای نظامی در اهواز حمله ور شدند و تعدادی از مردم بی گناه را مجروح کردند و کشتند کجا بودند؟؟ چرا آن زمان ” فتح الفتوح” و ” اطلاعاتی هوشمندانه” دشمن شکنی را انجام ندادند و خوابشان برده بود. چرا بیش از دویست بار اسرائیل به مقر آنان در سوریه و عراق حمله ور شده است آنان تهوری و دلیری از خود نشان ندادند.

حالا بقول خودشان سربازان گمنام امام زمان سپاه یک جوان ساده اندیشی و ساده نگری را که زمانی هوادار جمهوری اسلامی بوده است و پدرش در نظام ولایت فقیه صاحب مقام بوده و از مقربین آقای خامنه‌ای بوده است. چنانچه روح الله زم مدعیست که بارها به همراه پدرش در نوجوانی و جوانی با بیت رهبری رفت و آمد داشته است را با دوز و کلک به بغداد می‌کشانند و با همکاری حزب اللهی‌های عراقی دستگیر و سپس او را می‌ربایند فکر کرده‌اند شق القمری کرده و کهکشانی را مسخر کرده‌اند.

آدمکشی و کشتار، گروگانگیری و آدم ربائی که همگی اعمال تروریستی می‌باشند از بدو تاسیس جمهوری اسلامی توسط شخص خمینی در حکومت اسلامی پایه گذاری شد. آدم ربائی اخیر نه اولین و نه آخرین بار در جمهوری اسلامی خواهد بود.

از دوشنبه قبل، خبر ربایش روح الله زم در میان ایرانیان و اپوزیسیون خارج از کشور و در شبکه‌ها و رسانه‌های ایرانی انعکاس‌های مختلف و فوق العاده‌ای داشت.

با مرور شبکه‌های اجتماعی و گوش دادن به حرف‌های تحلیلگرانی که عمدتا بدون داده‌های مشخصی حرف می‌زنند مشاهده کردم عده زیادی از موافقین و مخالفین جمهوری اسلامی از ربودن روح الله زم خوشحالند و بطور مستقیم و غیر مستقیم آدم ربائی سپاه را مورد تایید قرار می‌دهند.

در اکثر سخنان و تحلیل‌ها و کامنت‌ها تفکر جانی دالری و تئوری توطئه موج می‌زند و نازلترین بحث‌ها و تحلیل‌های و داستانهای پلیسی ارائه داده می‌شوند و هر کس جانی دالر کوچکی شده است. برخی از تحلیلگران ما از یک طرف مدعیند که روح الله زم را فریب داده‌اند و به عراق کشانده‌اند و از طرف دیگر می‌گویند روح الله زم و آمد نیوز طرحی امنیتی است که از طرف سرویس‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی به خارج ارسال شده‌اند تا اپوزیسیون خارج از کشور را بی اعتبار نماید. یکی از سخنرانان در تلویزیون اینترنتی میهن که همه را یا ابله، یا احمق و یا فرصت طلب و یا عامل جمهوری اسلامی می‌داند؛ تا چندی قبل شخص روح الله زم را عامل دستگاه‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی معرفی می‌کرد. بعد از دستگیری و ربودن او حالا آقای تحلیلگر قدری سخنان خود را تعدیل نموده و می‌گوید روح الله زم عامل نبوده ولی آمدنیوز پروژه نهادهای اطلاعاتی بوده است.

یکی دیگر از کلمات رکیک این چنانی چون بچه خیکی و بچه… لف برای روح الله زم استفاده می‌کند. یکی دیگر می‌گوید او مثل کاغذ توالت بود الان نیازی به او ندارند و او را توی توالت انداختند. آن یکی که دکتر فلان نامیده می‌شود، در مصاحبه‌ای آنقدر گزافه گوئی کرد که تمامی افراد اصلاح طلبی را که از رژیم جدا شده‌اند و در خارج بسر می‌برند را ماموران جمهوری اسلامی در خارج خواند. از این نمونه‌ها فراوانند و در حوصله نوشته نیست که بیشتر مثال بیاورم.

تحلیلگران ما متاسفانه کمپین شایعه پراکنی و گمانه زنی را چنان گسترش داده‌اند که موهومات و پندارهای خود را بجای واقعیت نشانده و حقیقتی مطلق می‌انگارند و به خلق الله ارائه می‌دهند. اینان که مدعی می‌باشند روح الله زم و آمد نیوز پروژه‌ای از طرف دستگاه امنیتی و اطلاعاتی رژیم بوده است. چرا تا بحال نتوانسته‌اند کوچکترین مدرک و سندی ارائه نمایند تا گفتارشان جنبه واقعی بخود گیرد. فقط تحت تاثیر تبلیغات سپاه پاسداران قرار گرفته‌اند و چشمان خود را بسته و دهان را باز می‌کنند و هر چه دوست دارند می‌گویند و تحویل این و آن می‌دهند.

تحلیلگران نامبرده ما و انبوهی از کامنت نویس‌ها شبکه‌های اجتماعی ضمن گسترش فرهنگ هیاهو و هوچیگری و تخریب، چنان در گفتار مهار از دستانشان در رفته است که سخنان و کامنت‌های بی پایه و اساس را جایگزین سخنان تعقلی، بیان فاخرسیاسی می‌نمایند. آنان بجای استفاده از ادبیات متمدنانه سیاسی از الفاظ جاهلان محله و برادران ارزشی استفاده نموده و بد زبانی و شایعه پراکنی و تهمت زنی را دامن می‌زنند و بسط می‌دهند.

هموطنان تهمت زن و هوچی گر ما باید بدانند در جوامع پیشرفته حتی اگر فردی فرد دیگری را کشته باشد هیچگاه رسانه‌های عمومی او را مجرم نمی‌نامند. از او به عنوان متهم فرضی نام می‌برند تا دادگاه مجرمیت او را به اثبات رساند. افرادی که بی سند و مدرک و از روی گمانه زنی یکی را مجرم محسوب می‌کنند دارای چه فرهنگی می‌باشند که هم نقش بازرس و هم قاضی و هم هئیت داوری را بازی می‌کنند؟!

بجای اینکه در دام تبلیغات رژیم قرار گیریم و دنباله رو دروغهای سرویس‌های اطلاعاتی باشیم باید اعمال تروریستی و ضد بشری جمهوری اسلامی را افشا و تقبیح نمائیم. حتی اگر فرض کنیم که روح الله زم مامور جمهوری اسلامی باشد باید این جنبه جاسوس سازی و جاسوس پروری رژیم در میان ایرانیان و جامعه سیاسی را افشا و رسوا کنیم. دست بسته آوردن او در تلویزیون جهت اعتراف گرفتن و اقرار گیری از او برای تخریب دیگران را حتی اگر صحنه سازی باشد، باید قویاً و مجدانه محکوم کرد. آدم ربائی عملی تروریستی و خلاف قوانین حقوق بشر می‌باشد. حتی اگر روح الله زم عامل خود رژیم باشد باید این عمل تروریستی را افشا کرد و به آنها اعتراض نمود. تا ضرورت تقبیح و محکوم کردن این اعمال زشت و خشونت آمیز در افکار عمومی جامعه جا بیفتد و نهادینه شود. نه اینکه دنبال قسمت پلیسی قضیه روان گردیم و جنبه‌های غیر انسانی و تروریستی ماجرا را نادیده بگیریم.

روح الله زم هر کسی باشد مثل بسیاری از هموطنان ما امروز در چنگال مخوف سپاه پاسداران قرار گرفته تا از او برای تخریب مخالفین در داخل و خارج از کشور و حذف رقیبانی که مخالف رهبر شدن مجتبی خامنه‌ای بعد از مرگ آقای سید علی خامنه‌ای می‌باشند استفاده کنند. روح الله زم هر داستانی که داشته باشد او یک انسان است و باید از حقوق انسانی او دفاع کرد. دفاع از کرامت و حقوق انسانی هر انسان باید سرلوحه اندیشه و تفکر ما قرار گیرد.

هدفم از نوشته فوق مخالفت و یا موافقت با روح الله زم نیست هدف دفاع از حقوق یک انسان است.

ژاک ورژس وکیل سرشناس فرانسوی وکالت کلاوس باربی را بر عهده داشت. کلاوس باربی یکی از جانیان حزب نازی آلمان در جنگ جهانی دوم بود و قصاب لیون نامیده می‌شد چون عامل مرگ هزاران نفر از مردم لیون فرانسه بود. روزی نویسنده این سطور شاهد یک برنامه تلویزیونی در فرانسه بود که مجری برنامه از ژاک ورژس پرسید، چرا وکالت چنین جانی یعنی کلاوس باربی را بر عهده گرفته است. وکیل پاسخی کوتاه داد و گفت می‌خواهم از حقوق انسانی او دفاع کنم.

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.