میترا فرصتی پور، شهروند بهایی بازداشت شد

سه شنبه, 30ام مهر, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – میترا فرصتی پور، شهروند بهایی ساکن گیلاوند از توابع شهرستان دماوند روز دوشنبه توسط ماموران وزارت اطلاعات در منزل شخصی خود بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است. مامورین در زمان بازداشت ضمن تفتیش منزل، تعدادی از لوازم شخصی از جمله تلفن همراه، لپ تاپ و دوربین عکاسی وی را ضبط کرده و با خود بردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۲۹ مهرماه ۹۸، میترا فرصتی‌پور، شهروند بهایی ساکن گیلاوند از توابع شهرستان دماوند توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است.

به گفته یک منبع نزدیک به خانواده خانم فرصتی‌پور، “ماموران وزارت اطلاعات حدود ساعت ۸ و سی دقیقه صبح روز گذشته با ارائه حکم قضایی، وارد منزل این شهروند بهایی شده و همزمان با بازداشت خانم فرصتی پور، ضمن تفتیش منزل، تعدادی از لوازم شخصی از جمله، تلفن های همراه، لپ تاپ ها و دوربین عکاسی او را ضبط کرده و با خود بردند”.

به گفته این منبع مطلع، در حکم بازداشت و تفتیش منزل خانم فرصتی‌پور، اتهام مطروحه علیه وی “تبلیغ علیه نظام” عنوان شده بود.

لازم به ذکر است که طی سال ۹۶ پیکر مادربزرگ ایشان در آرامستان بهاییان گیلاوند (گلستان جاوید) توسط افراد ناشناس نبش قبر شده و تعداد نبش قبر متوفیان بهایی به دو نبش قبر رسیده بود.

گیلاوند از توابع شهرستان دماوند بوده و در مسیر جاده تهران فیروزکوه قرار دارد.

شهروندان بهایی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار نفر بهایی وجود دارد اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی گری را به رسمیت شناخته و مذهب بهاییان را به رسمیت نمی‌شناسد. به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهائیان در ایران به صورت سیستماتیک نقض شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.