اعتراضات سال ۸۸؛ گزارشی از وضعیت علی نیکجو، زندانی سیاسی در زندان اوین

پنجشنبه, 2ام آبان, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – علی نیکجو، زندانی سیاسی زندان اوین علیرغم سپری کردن حدود ۳ سال از دوران محکومیت ۵ ساله خود همچنان از مرخصی محروم است. وی در جریان اعتراضات سال ۸۸ توسط مامورین وزارت اطلاعات بازداشت و پس از ۴۰ روز با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود. آقای نیکجو پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به ۵ سال حبس تعزیری محکوم و از سال ۹۵ راهی زندان شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در سایه کارشکنی مسئولان، با درخواست مرخصی علی نیکجو، زندانی سیاسی در زندان اوین، مخالفت می‌شود.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: ” علیرغم درخواست های مکرر آقای نیکجو و تلاش خانواده ایشان، وی همچنان از مرخصی محروم مانده است. مخالفت با مرخصی این زندانی در حالی صورت می‌گیرد که وی حدود سه سال از مدت محکومیت خود را سپری کرده و به لحاظ قانونی هیچ گونه منعی در این رابطه وجود ندارد”.

آقای نیکجو پیشتر توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه، از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به تحمل ۵ سال حبس تعزیزی محکوم شده بود.

وی در آبان‌ماه سال ۹۵، جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان اوین شده و در تاریخ ۱۰ آبان سال گذشته به سالن ۸ اندرزگاه ۸ این زندان منتقل شد.

گفتنی است این زندانی سیاسی، در جریان موج گسترده اعتراضات سال ۸۸، توسط وزارت اطلاعات بازداشت و پس از تحمل ۴۰ روز با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.