اعتراضات هفت تپه؛ امیر امیرقلی، ساناز اله یاری و امیر حسین محمدی فرد با تودیع قرار از زندان اوین آزاد شدند

یکشنبه, 5ام آبان, 1398
اندازه قلم متن

اعتراضات هفت تپه؛ امیر امیرقلی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

خبرگزاری هرانا – امیر امیرقلی، از متهمین پرونده اعتراضات هفت تپه و فعال کارگری ساعتی قبل با تودیع قرار وثیقه به طور موقت از زندان اوین آزاد شد. وی در تاریخ ۲۶ دی ماه ۹۷ بازداشت و در شهریورماه سال جاری توسط دادگاه انقلاب تهران به ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۴ آبان‌ماه ۹۸، امیر امیرقلی با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

گفتنی است روز جاری، سپیده قلیان، از دیگر متهمان پرونده اعتراضات هفت تپه با تودیع قرار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان قرچک ورامین آزاد شده بود.

لازم به یادآوری است است روز شنبه ۱۶ شهریورماه شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، حکم متهمین پرونده اعتراضات هفت تپه را صادر کرده بود. بر اساس این حکم اسماعیل بخشی به ۱۴ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق، محمد خنیفر به ۶ سال حبس تعزیری، سپیده قلیان، امیر امیرقلی، امیرحسین محمدی فرد، ساناز الهیاری و عسل محمدی هرکدام به ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم شدند. پرونده علی نجاتی دیگر متهم این پرونده کماکان مفتوح است.

امیر امیرقلی عضو هیئت تحریریه نشریه گام در رابطه با اعتراضات کارگران هفت تپه، در تاریخ ۲۶ دی‌ماه ۹۷ در شهر بابلسر و توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین در تهران منتقل شده بود. وی در تاریخ ۲۹ بهمن ماه سال گذشته به اداره اطلاعات اهواز و سپس به بند قرنطینه زندان شیبان اهواز منتقل شده بود. وی در نهایت در تاریخ ۸ شهریورماه ۹۸، به همراه سپیده قلیان و اسماعیل بخشی از دیگر متهمین این پرونده، به زندان اوین منتقل شده بود.

پیشتر در تاریخ ۳۰ مهرماه سال جاری، سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه «تا کمتر از یک ماه دیگر رای دادگاه تجدید نظر متهمین پرونده هفت تپه صادر می شود» گفت: “قرار تامین ۴ نفر از این افراد تخفیف پیدا کرد و به زودی با سپردن قرار وثیقه آزاد می شوند”.

******************

اعتراضات هفت تپه؛ ساناز اله یاری و امیر حسین محمدی فرد با تودیع قرار از زندان اوین آزاد شدند

خبرگزاری هرانا – امیرحسین محمدی فرد و همسرش ساناز اله یاری، متهمان پرونده اعتراضات هفت تپه و از اعضای هیئت تحریریه نشریه گام، ساعتی قبل با تودیع قرار وثیقه به طور موقت از زندان اوین آزاد شدند. این دو فعال کارگری در تاریخ ۱۹ دی ماه ۹۷ بازداشت و در شهریورماه سال جاری توسط دادگاه هر کدام به ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۴ آبان‌ماه ۹۸، امیرحسین محمدی فرد و همسرش ساناز اله یاری، از متهمین پرونده اعتراضات هفت تپه با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

به گفته یک منبع مطلع با پیگیری‌های مکرر خانواده این دو فعال کارگری، میزان قرار تعیین شده برای هر یک از آنان به مبلغ ۸۵۰ میلیون تومان کاهش یافت و در نهایت روز جاری با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت از زندان اوین آزاد شدند”.

گفتنی است روز جاری، سپیده قلیان و امیر امیرقلی دو تن دیگر از متهمان پرونده اعتراضات هفت تپه هر کدام با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت به ترتیب از زندان های قرچک ورامین و اوین آزاد شده بودند.

روز شنبه ۱۶ شهریورماه شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، حکم متهمین پرونده اعتراضات هفت تپه را صادر کرده بود. بر اساس این حکم اسماعیل بخشی به ۱۴ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق، محمد خنیفر به ۶ سال حبس تعزیری، سپیده قلیان، امیر امیرقلی، امیرحسین محمدی فرد، ساناز الهیاری و عسل محمدی هرکدام به ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم شدند. پرونده علی نجاتی دیگر متهم این پرونده کماکان مفتوح است.

لازم به ذکر است ساناز اله یاری به همراه همسرش امیرحسین محمدی فرد در تاریخ ۱۹ دی ماه ۹۷، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. در اردیبهشت ماه سال جاری امیرحسین محمدی فرد از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند ۴ و ساناز اله یاری به بند زنان زندان اوین منتقل شده بودند.

در تاریخ ۳۰ مهرماه سال جاری سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه «تا کمتر از یک ماه دیگر رای دادگاه تجدید نظر متهمین پرونده هفت تپه صادر می شود» گفت: “قرار تامین ۴ نفر از این افراد تخفیف پیدا کرد و به زودی با سپردن قرار وثیقه آزاد می شوند”.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.