بازداشت سعید شیرزاد جهت تحمل ادامه حبس

دوشنبه, 6ام آبان, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا _ سعید شیرزاد، زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج ساعتی پیش جهت تحمل ادامه حبس بازداشت شد. آقای شیرزاد، در تاریخ ۸ مهرماه برای نخستین بار به مرخصی چند روزه اعزام شده بود. اعزام آقای شیرزاد به مرخصی، دو هفته پس از درگذشت مادرش صورت گرفته و این زندانی طی این مدت به دلیل کارشکنی مسئولین زندان مراسم خاکسپاری مادر و همراهی با خانواده اش را از دست داده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۵ آبان ماه ۹۸، سعید شیرزاد، زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج، با پایان دوران مرخصی بازداشت شد.

سعید شیرزاد ساعاتی پیش در شهرستان پرند بازداشت و به بازداشتگاه نیروی انتظامی رباط کریم منتقل شده است. گفته می شود آقای شیرزاد روز آتی به زندان رجایی شهر کرج منتقل خواهد شد.

سعید شیرزاد، روز دوشنبه ۸ مهرماه ۹۸، از زندان رجایی شهر به مرخصی کوتاه مدت اعزام شده بود.

اعزام آقای شیرزاد به مرخصی در حالی صورت گرفته بود که در دوران حبس تاکنون به مرخصی اعزام نشده بود و دو هفته پس از درگذشت مادرش با تعلل فراوان از سوی مسئولین با مرخصی وی موافقت شده بود.

مادر سعید شیرزاد، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج روز دوشنبه مورخ ۲۵ شهریورماه درگذشت.

بر اساس رویه مذهبی، خاکسپاری درگذشته باید در اولین فرصت صورت گیرد از اینرو اطلاع فوری آقای شیرزاد از این موضوع برای ثبت درخواست اعزام تحت الحفظ یا مرخصی برای شرکت در خاکسپاری ضرورت داشت. علیرغم تلاش خانواده برای آگاه کردن این زندانی از این ضایعه، به دلیل نبود تلفن و قطع ارتباط زندانیان سیاسی با دنیای بیرون و خودداری کردن مسئولان از انتقال خبر به او، این مهم تا ۲۷ شهریورماه که زندانیان ملاقات داشتند اتفاق نیفتاد.

آقای شیرزاد زمانی از این واقعه مطلع شد که به دلیل گذشت زمان خانواده ناچارا در غیاب او مراسم خاکسپاری متوفی را برگزار کردند. این در حالی است که آقای شیرزاد با وجود سپری کردن بیش از ۵ سال و پنج ماه از محکومیت خود، بدون یک روز مرخصی در زندان رجایی شهر کرج به سر برده و قانونا مرخصی شامل حال او می شد.

لازم به یادآوری است، سعید شیرزاد در خردادماه ۹۷ حکم محکومیت قطعی خود به تحمل ۵ سال حبس تعزیری را دریافت کرد، با فاصله اندکی ۱ سال حبس تعلیقی نامبرده از بابت پرونده ای قدیمی به اجرا درآمد و محکومیت وی به ۶ سال حبس افزایش یافت. این در حالی است که در تاریخ ۲۱ فروردین ماه سال جاری دوران محکومیت ۵ ساله وی با احتساب ایام بازداشت به پایان رسیده است.

علاوه بر محکومیت مورد اشاره با توجه به اینکه آقای شیرزاد در ماجرای انتقال اجباری زندانیان سیاسی به بندی امنیتی در زندان رجایی شهر کرج بعنوان معترض نقش فعالی داشت دو پرونده دیگر نیز علیه این زندانی از بابت اتهاماتی چون توهین به رهبری و اخلال در نظم زندان مفتوح شد. وی در این پرونده توسط شعبه ۱۱۶۲ دادگاه کیفری ۲ تهران به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.