بازجویی و تهدید سهیل عربی، زندانی عقیدتی در زندان اوین

چهارشنبه, 8ام آبان, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – سهیل عربی، زندانی عقیدتی زندان اوین جهت بازجویی به دفتر حفاظت اطلاعات قوه قضاییه منتقل شده و پس از ساعاتی به بند بازگردانده شد. اعزام آقای عربی با چشم بند و دستبند صورت گرفته است. گفته می شود وی در این بازجویی در ارتباط با طرح اتهامات و گشایش پرونده جدید تهدید شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه ۷ آبان ماه ۹۸، سهیل عربی ساعاتی در دفتر حفاظت اطلاعات قوه قضاییه تحت بازجویی و تهدید قرار گرفته است.

یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی به گزارشگر هرانا گفت: “سهیل عربی روز جاری با دستبند و چشم بند به دفتر حفاظت اطلاعات قوه قضاییه در زندان اوین منتقل شده و توسط دو نفر که خود را “احمدی” و “مرادی” معرفی کرده اند تحت بازجویی قرار گرفته است. وی همچنین تهدید به گشایش پرونده‌سازی جدید و مطرح شدن اتهامات جدید در رابطه با اطلاع رسانی از وضعیت زندان شده است”.

لازم به ذکر است سهیل عربی از ۱۶ آبان ماه ۱۳۹۲ در بازداشت و زندان به سر می‌برد و تمام این مدت از مرخصی نیز محروم بوده است.

وی همزمان با اینکه پس از تغییرات بسیار در روند دادرسی و احکام صادره در حال تحمل دوران محکومیت ۷ سال و شش ماهه خود در زندان تهران بزرگ بود، از بابت پرونده ای جدید که در زندان علیه وی مفتوح شده بود در تاریخ ۳۱ شهریور ۹۷ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام” و “تشویش اذهان عمومی” به ۳ سال حبس، ۳ سال تبعید و جزای نقدی محکوم شد.

روز شنبه ۴ آبان ماه ۹۸، سهیل عربی، از اعزام به بیمارستان محروم شد. مخالفت با اعزام آقای عربی به بیمارستان به دلیل الزام مسئولین زندان در پوشیدن لباس زندان و اعزام با دستبند و پابند صورت گرفته است. همچنین بر خلاف قوانین زندان ها، به وی گفته شده که هزینه عمل جراحی “ترومای بلانت” را به مبلغ ۶۰ میلیون تومان باید شخصا بپردازد.

فرنگیس مظلوم، مادر سهیل عربی نیز در تاریخ ۳۱ تیرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات در زندان اوین منتقل شده بود. وی نهایتا  در تاریخ ۱۶ مهرماه ۹۸، با پایان مراحل بازجویی و با تودیع قرار وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.