با وعده مساعد مسئولان، حسن رستگاری مجد به اعتصاب غذای خود پایان داد

جمعه, 10ام آبان, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – حسن رستگاری مجد، شهروند ترکیه‌ای ایرانی تبار و زندانی سیاسی زندان مرکزی ارومیه، روز گذشته در پی وعده مساعد مسئولان قضایی به اعتصاب غذای خود پایان داد. این زندانی در اعتراض به لغو تابعیت ایرانی خود از روز اول مهرماه دست به اعتصاب غذا زده بود. وی طی ۳ پرونده جداگانه به حدود ۲۴ سال حبس محکوم شده که در صورت اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۱۵ سال از مدت زمان محکومیت وی قابل اجرا خواهد بود. وی از سال ۹۳ در حال تحمل دوران محکومیت خود است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنج شنبه ۹ آبان ماه ۹۸، حسن رستگاری مجد در زندان ارومیه به اعتصاب غذای خود پایان داد.

حسن رستگاری مجد روز گذشته پس از ملاقات با نماینده دادستان و در پی وعده مساعد وی در حل مشکلات، پس از ۳۹ روز به اعتصاب غذای خود پایان داد.

اعتصاب غذای این زندانی دو تابعیتی ایرانی و ترکیه ای در اعتراض به لغو تابعیت ایرانی وی صورت گرفته بود.

به گفته یک منبع مطلع، تابعیت ایرانی وی توسط دادگاهی در ارومیه لغو شده و به او گفته شده پس از پایان دوران محکومیت تحویل کشور ترکیه خواهد شد. این در حالی است که وی از سال ۷۲ تابعیت ایرانی خود را دریافت کرده و با همسر ایرانی‌اش دارای سه فرزند است.

لازم به یادآوری است حسن رستگاری ۴۵ ساله، فرزند سلطان، در تاریخ ۵ آبان‌ماه سال ۹۳ در شهر ارومیه توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به اتهام عضویت در یکی از احزاب کرد منطقه به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

 

از سال ۹۲ تاکنون این شهروند ترکیه ای ایرانی تبار با پرونده و محکومیت های دیگری نیز روبرو شده است، از جمله دو سال حبس به اتهام حمل و نگهداری اسلحه و مهمات جنگی در سال ۹۲ به اتهامات عبور غیرمجاز از مرز و تهیه شناسنامه ایرانی (محکومیت در سال ۹۴) نیز از بابت هر اتهام به ۳ سال حبس تعزیری و جمعا ۶ سال حبس محکوم شده است.

همچنین در دوران زندان برای این زندانی تاکنون سه پرونده مربوط به وقایع درون زندان تشکیل شده است که از بابت هر یک به حبس و شلاق جداگانه ای محکوم شده است از جمله؛ بابت غیب در زمان مرخصی از زندان، (محکومیت سال ۹۰) به تحمل ۴ ماه حبس تعزیری.

در صورت اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۱۵ سال از دوران محکومیت وی قابل اجرا خواهد بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.