جهانگرد ایرانی راهی زندان اوین شد

یکشنبه, 12ام آبان, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – محمدرضا معمار صادقی، جهانگرد ایرانی، در روزهای پایانی مهرماه سال جاری جهت تحمل دوران محکومیت یک ساله خود راهی زندان اوین شده است. وی پیشتر در ارتباط با فعالیت های خود در سایت مهمان نوازی و گردشگری couchsurfing توسط دادگاه انقلاب تهران به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمدرضا معمار صادقی، جهانگرد ایرانی، در تاریخ ۲۸ مهرماه ۹۸، جهت تحمل دوران محکومیت یک ساله خود راهی زندان اوین شده است.

وی با انتشار یادداشتی از محکومیت یک ساله خود از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” در ارتباط با فعالیتش در سایت مهمان نوازی و گردشگری couchsurfing خبر داده و گفته است که راهی زندان اوین می شود.

وی در سال ۹۵ توسط مامورین اطلاعات سپاه بازداشت و به مدت ۱۶ روز در بازداشتگاه این نهاد تحت بازجویی قرار گرفته بود. آقای معمار صادقی نهایتا در سال ۹۶ توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی از بابت اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام” و “تشویش اذهان عمومی” محاکمه و به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

لازم به ذکر است سایت مورد اشاره، یک شبکه اجتماعی است که در آن گردشگران می‌توانند با میزبانان مهمان‌نواز کشورها و شهرهای مختلف جهت اسکان ارتباط برقرار کنند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.