محمدمهدی ساجدی‌فر به بیمارستان اعزام شد

جمعه, 17ام آبان, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – محمدمهدی ساجدی فر، زندانی امنیتی زندان اوین، روز گذشته با دستبند و پابند برای ادامه درمان خود به بیمارستان منتقل و بستری شد. مسئولین زندان طی نامه ای که به همراه بیمار به بیمارستان ارسال کرده اند هزینه‌های درمان را به خود بیمار واگذار کرده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۱۵ آبان ماه ۹۸، محمدمهدی ساجدی‌فر، زندانی امنیتی زندان اوین، به بیمارستان اعزام و بستری شد.

انتقال محمدمهدی ساجدی‌ فر با دستبند و پابند جهت ادامه روند درمان او صورت گرفته است. با این حال مسئولین زندان اوین با ارسال نامه ای به بیمارستان از تقبل هزینه‌های درمانی او خودداری کرده‌اند. مامورین اجازه حضور همراه برای این بیمار را نیز نداده اند.

یک منبع نزدیک به خانواده آقای ساجدی فر به گزارشگر هرانا گفت: “اعزام آقای ساجدی فر قرار بود روز سه شنبه انجام شود با این حال به دلیل اینکه دفترچه بیمه همراه نداشته و اجازه تماس نیز برای آوردن دفترچه به او داده نشده و اجازه داشتن وجه نقد نیز نداشته است اعزام وی لغو شده بود. پس از اعزام روز گذشته وی و بستری شدنش در بیمارستان خانواده آقای ساجدی فر متوجه شدند که زندان از قبول هزینه های درمان سر باز زده است”.

وی همچنین افزود: “عدم تقبل هزینه درمان توسط زندان در حالی است که در زمان بازداشت و انتقال مجدد آقای ساجدی فر جهت تحمل باقی مانده دوران محکومیت زندان با پرداخت هزینه های درمان وی موافقت کرده بود”.

این زندانی که روز سه‌شنبه ۳۰ مهرماه، پس از دو سال توقف حکم جهت گذراندان باقی‌مانده دوران محکومیت ۱۰ ساله خود به زندان بازگردانده شده و در اعتراض به عدم مسئولیت پذیری زندان در قبال سلامتش دست به اعتصاب غذا زده بود. حکم حبس این زندانی در سال ۹۶ به دلیل بیماری متوقف شده بود.

وی در سال ۹۶ پس از تحمل حدود ۶ سال از دوران محکومیت خود به دلیل بیماری و دستور پزشکان مبنی بر عدم تحمل حبس با توقف حکم روبرو و از زندان آزاد شده بود.

آقای ساجدی فر پیشتر در سال ۹۰ توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شد و در سومین سال حبس خود تحت عمل جراحی معده قرار گرفته بود.

گفته می‌شود آقای ساجدی فر بعنوان یک چهره دانشگاهی در چارچوب ارتباط‌های علمی و دانشگاهی بازداشت شده و نهایتا به اتهام ارتباط با دول متخاصم به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری توسط دادگاه انقلاب تهران محکوم شده است.

آقای ساجدی فر مدعی است در استقرار سیستم شناخت و تشخیص هویت از باقی مانده جسد نقش بسزایی داشته است. شناخت اجساد جنگ ایران و عراق و همچنین تشخیص هویت نیروی انتظامی را در زمره کارهای برجسته خود می داند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.