اجرای حکم اعدام یک زندانی در زندان ارومیه

سه شنبه, 21ام آبان, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – سحرگاه امروز دوشنبه، حکم اعدام یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بود، در زندان ارومیه به اجرا درآمد. یک زندانی نیز با اخذ مهلت دو ماهه از اولیای دم به بند بازگشت.  این زندانیان روز گذشته جهت اجرای حکم به سلول‌ های انفرادی زندان ارومیه منتقل شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه‌شنبه ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۸، یک زندانی در زندان ارومیه اعدام شد.

هویت این زندانی “میثم قربان نژاد از بند ۱۴ زندان ارومیه با اتهام قتل” توسط هرانا احراز شده است.

یک زندانی نیز با اخذ مهلت دو ماهه از اولیای دم به بند بازگشت. هویت این زندانی به نام “مهدی مصطفی زاده، از بند ۳-۴ عمومی زندان ارومیه با اتهام قتل” توسط هرانا احراز شده است.

هرانا روز گذشته از انتقال این زندانیان به سلول های انفرادی زندان زاهدان برای اجرای حکم اعدام خبر داده بود.

اعدام این زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی نهادهای مربوطه اعلام نشده است.

بنا بر گزارش نهادهای بین‌المللی، ایران به تناسب سرانه جمعیت و میزان اعدام، رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا را دارد.

بر اساس گزارش مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در دوره یکساله (۱۰ اکتبر ۲۰۱۸ تا ۸ اکتبر ۲۰۱۹) دستکم ۲۴۲ شهروند اعدام شدند و ۱۳۴ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۵ کودک-مجرم اشاره کرد و همینطور به محل اجرای ۱۶ حکم اعدام که در ملآعام بوده است.

بنا بر همین گزارش بیش از ۷۲ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.